כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בקרב על המוצב

דקות לפני שנפל: הפתק שהשאיר הלוחם ונמצא ע"י משפחתו

יואב מלייב נפל בקרב על מוצב יפתח ב-7 באוקטובר | אביו של יואב אלכס סיפר עליו: "הוא הרגיש תחושת מלאות ומימוש ייעוד ברגע הקריטי הזה"

דקות לפני שנפל: הפתק שהשאיר הלוחם ונמצא ע"י משפחתו
יואב מלייב הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

סגן יואב מלייב נפל ב-7 באוקטובר בקרב במוצב יפתח. אביו, אלכס מלייב סיפר היום (שלישי) בריאיון לתוכנית "סדר יום" ברשת ב על גיוסו לצה"ל ועל המכתב שכתב דקות לפני שנפל.

"יואב התגייס לקצונה ייעודית בחיל התקשוב למרות בעיות בריאותיות שהיו לו", סיפר האב. "הוא סיים את הקורס מצטיין ולמרות שיכל לבקש להגיע לכל מקום שרצה - הוא ביקש להגיע לגדוד 77 של שריון. שאלו אותו למה הוא בחר להגיע למקום שאף אחד לא רוצה והוא ענה: 'כי גם במקום שאף אחד לא רוצה להיות בו צריך אנשים טובים'".

אביו של יואב סיפר כי בתקופה של לפני 7 באוקטובר היו הפרות סדר על הגדר ויואב היה מוטרד מכך שהמחשב תקול בארבעה מהטנקים: "הוא היה חייב לתקן אותם. הוא סיפר לנו שהוא נחוש לסדר את זה. מאוחר בלילה ביום שישי הוא הצליח לסדר את הטנק האחרון והוא הלך לישון".

בבוקר 7 באוקטובר יואב התעורר מאזעקות והלך למרחב מוגן: "יואב כתב לנו ב-6:45 שהוא במרחב מוגן והרגיע אותנו. מאז לא שמענו ממנו. ב-21:00 נאמר לנו שהוא הגיע לבית החולים ושנבוא לשם. ירדה לנו אבן מהלב כי ידענו שהוא בארץ ולא חטוף. בבית החולים הודיעו לנו שהוא נהרג". 

אלכס סיפר איך באותו בוקר קשה יואב ניסה לעודד ולתמוך בחיילים שהיו איתו: "גבריאל סיפר לנו שכשהם הגיעו לשער יואב אמר לו: 'אחי אתה מכונת השמדה בוא נעשה את זה ביחד'. אחת החיילות שעבדה עם יואב כל השבוע על אותם ארבעה טנקים סיפרה לנו שהוא אמר לה: 'את יודעת איזה משמעות יש לעוד ארבעה טנקים שעכשיו על הגדרות ויכולים להילחם?' היא אמרה לו: 'לא יואב, אתה עשית' והוא ענה לה: 'לא. את עשית. ואל תשכחי את זה אף פעם'". 

אביו של יואב סיפר שכשקיבלו את חפציו היה ביניהם פנקס הכיס שלו שהוא קיבל בטירונות: "ראינו שיש דף שכתוב בכתב חלש בגב העמוד הראשון. כשבחנו את זה לעומק ראינו שזה מסר שיואב כתב בדקות האחרונות לפני שהוא הולך. הוא כתב: '20 הדקות הטובות בחיי. הגענו עד פה בזחילה. נפצעתי ויש מטח עכשיו. חושב עליך ואחשוב כל המסע. אני אוהב אותך'. ראינו שבדף הראשון כתוב בראש העמוד: 'צד שני'. הוא דאג לזה שכשנפתח את הפנקס נראה את העמוד הראשון ונהפוך את הדף".

ה-7 באוקטובר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד