כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בית הקירור פוֹרגַל

בפעילות מורכבת: כך פונה כשתי טונות של אמוניה בלב תל אביב

התהליך עבר בלא תקלות והתקיים בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, שירותי כבאות והצלה ועיריית תל אביב. האמוניה פונתה בידי צוות החירום של חברת חיפה כימיקלים שנשכר על ידי המפעל לבצע את העבודה ונשלחה לטיפול במתקן ייעודי

בפעילות מורכבת: כך פונה כשתי טונות של אמוניה בלב תל אביב
מיכל אמוניה צילום: פלאש 90

בפעילות מורכבת רוקנה אמוניה ממערכת קירור של בית הקירור פוֹרגַל בעיר: המשרד להגנת הסביבה פיקח על תהליך מורכב של ריקון אמוניה ממערכת הקירור של בית הקירור הוותיק פוֹרגַל בלב תל אביב. סך הכול פונו ממרכז העיר כשתי טונות של אמוניה אל מימית, על פי צו פינוי רעלים שהוציא המשרד לבית הקירור.

חשוב להדגיש כי האמוניה רעילה לבני אדם ובעלי חיים, ועלולה אף לגרום למוות, ועל כן נדרשים כללי בטיחות מחמירים בעת ייצור, הובלה, אחסון ושימוש באמוניה.

מיכאל אביר, המשרד להגנת הסביבהפינוי אמוניה מבית הקירור פוֹרגַלצילום: מיכאל אביר, המשרד להגנת הסביבה

התהליך עבר בלא תקלות והתקיים בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל, שירותי כבאות והצלה ועיריית תל אביב. האמוניה פונתה בידי צוות החירום של חברת חיפה כימיקלים שנשכר על ידי המפעל לבצע את העבודה ונשלחה לטיפול במתקן ייעודי.

מנהל מחוז תל אביב במשרד להגנת הסביבה יורם הורביץ: "בתום תהליך מורכב שדרש שיתוף פעולה מול מספר רב של גורמים, תהליך פינוי אמוניה מבית הקירור פורגל הסתיים בהתאם לצו פינוי רעלים שהוציא המשרד לבית הקירור. המשרד להגנת הסביבה ימשיך לפקח בקפדנות על מחזיקי חומרים מסוכנים ויוודא כי לא יסכנו את הסביבה".

אמוניה תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד