כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
'בכנס סייברטק'

ישראל תחת מתקפה: עוצמת מתקפות הסייבר התגברה פי שלושה במלחמה

ראש מערך הסייבר הלאומי גבי פורטנוי בכנס סייברטק אמר היום בכנס שנערך בתל אביב כי עוצמת מתקפות הסייבר התגברה פי שלושה במלחמה

 ישראל תחת מתקפה: עוצמת מתקפות הסייבר התגברה פי שלושה במלחמה
מתקפת סייבר, אילוסטרציה צילום: freepik

"עוצמת מתקפות הסייבר התגברה מאז תחילת המלחמה – פי שלושה מבעבר", את הדברים אמר גבי פורטנוי, ראש מערך הסייבר הלאומי, בכינוס סייברטק גלובל שהתקיים היום, (שלישי) בתל אביב. 

פורטנוי תיאר בכנס את מרחב הסייבר בתקופת המלחמה ואמר כי במקביל למאמץ המלחמתי בזירות השונות, "בזירת הסייבר על פי פקודתו של המנהיג האיראני ח'אמנאי, כלל קבוצות התקיפה בסייבר הפועלות מטעם איראן וחיזבאללה החלו לתקוף את ישראל סביב השעון". זאת ועוד, פורטנוי ציין כי "שיתוף הפעולה בין איראן לחיזבאללה התגבר בעת המלחמה, כפי שראינו במתקפה המתואמת נגד בית חולים זיו בצפת".

בכנס חשף פורטנוי את קבוצת התקיפה האיראנית הפועלת מטעם מיניסטריון המודיעין האיראני והמוכרת בעיקר תחת הכינוי Black shadow"". פורטנוי חשף כי הקבוצה פעולת בכיסוי בשם חברת ג'הת פ'רדאז, שהוקמה בשנת 2013, אשר לכאורה מתעסקת בתחום ה-IT והתוכנה ועובדת מבניין משרדים בלב טהראן. קבוצת התקיפה בלאק שאדו, ששמה פורסם בעבר מספר פעמים בתקשורת הישראלית כאחראית לשורת מתקפות סייבר כנגד חברות ישראליות, מוכרת גם בשמות "Agrius" ו-"Malek Team". 

באחרונה, על רקע המלחמה, ניסתה הקבוצה לתקוף מגוון רחב של סקטורים בישראל בהם ארגונים בתחומי האקדמיה, התיירות, התקשורת, הפיננסים, התחבורה, הבריאות, ממשל וטכנולוגיה. היקף פעילות הקבוצה עלה במהלך מלחמת "חרבות ברזל", במקביל לקבוצות תקיפה נוספות מאיראן ומרחבי העולם. למרות המאמצים לגרום לנזק במשק, בעת האחרונה נפגעה היכולת של הקבוצה לייצר פגיעה משמעותית במשק. 

קבוצת התקיפה Black shadow מוכרת היטב לקהילת ההגנה בסייבר ונחשפה לאחרונה בתקשורת האיראנית, באתר "איראן אינטרנשיונל" כולל מיקומה ושמות ותמונות עובדי החברה. בכך איבדה את ממד החשאיות בפעילותה, המהווה אבן יסוד בפעילות של סייבר התקפי. 

עוד אמר פורטנוי בכנס: "אני מודאג ממה שאולי מסתתר מאחורי המעטה שאנחנו עדיין לא רואים, ושעשוי לטמון בחובו את הפתעת הסיבר הבאה. אני שואל את עצמי כל יום, מה יהיה 7 באוקטובר של עולם הסייבר". לדברי פורטנוי, "קמפיינים של השפעה אשר מועצמים על ידי הבינה המלאכותית טומנים בחובם תרחישי נזק הכרוכים בסיכונים ועלולים להשפיע על האמון בין אנשים בעולם הדיגיטלי. בעידן הדיגיטלי אובדן האמון בשירותים דיגיטליים ובמידע יכול לגרום נזק לרציפות התפקודית ולממשל". 

סייבר ישראל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד