כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
תמונת מצב

בצה"ל מסבירים את יציאת אוגדה 98 מחאן יונס: לאפשר לגיטימציה

שני הקבינטים צפויים להתכנס הערב בזה אחר זה. על הפרק: עסקת החטופים והפשרה האמריקנית שתאפשר חזרת עזתים לצפון הרצועה | בצה"ל מסבירים את יציאת הכוחות בהיערכות מחדש לקראת לחימה ביעדים נוספים כולל רפיח

בצה"ל מסבירים את יציאת אוגדה 98 מחאן יונס: לאפשר לגיטימציה
חיילים בלחימה בעזה צילום: דובר צה"ל

בצה״ל אומרים הערב (שלישי) כי יציאת כוחות אוגדה 98 מחאן יונס נועדה להכין את הכוחות לקראת לחימה ביעדים נוספים, בהם רפיח. 

במקביל, בצה"ל מוציאים לפועל "מבצעים הומניטריים" גדולים כדי לאפשר לגיטימציה להמשך הלחימה, בין היתר המהלך להגדלה דרמטית של מספר המשאיות שנכנסות לרצועה.  

אמש נשבר שיא מתחילת הלחימה עם כניסת 419 משאיות סיוע הומינטרי, כאשר השיא הקודם היה ביום ראשון - 322 משאיות שנכנסו ביום אחד לרצועת עזה.

ביחס לעסקת החטופים אומרים בצבא, כי צה"ל ידע להתמודד עם דרישות שיגיעו מהדרג המדיני בנושא ועם המחירים הביטחוניים שיידרשו כדי להוציא לפועל את העסקה.

בתוך כך, הערב צפויים שני דיוני קבינט משמעותיים, תחילה כינוס של קבינט המלחמה המצומצם ולאחר מכן דיון של הקבינט הרחב. על הפרק: עסקת החטופים והפשרה האמריקנית שתאפשר חזרת עזתים לצפון הרצועה. בישראל אומרים כי "הכדור נמצא במגרש של חמאס".

במהלך ישיבת הקבינט המדיני בטחוני, צפוי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לדרוש שהממשל האמריקני יצהיר, גם בפומבי, כי בתום ששת השבועות בהם תתקיים העסקה, ישראל תהיה רשאית לחדש את המלחמה מול חמאס בעזה - כולל פעילות ברפיח. בנוסף, שר האוצר צפוי לדרוש כי האמריקנים יצהירו גם שלא יתאפשר מעבר עזתים מדרום לצפון הרצועה באופן חופשי במהלך השבועות האלה.

בינתיים מדווח בסוכנות הידיעות האמריקנית AP מפי גורם ישראלי כי ישראל תרכוש 40,000 אוהלים כדי להתכונן לפינוי של פלסטינים מרפיח.
 

מלחמת חרבות ברזל צה"ל חאן יונס רפיח הקבינט המדיני בטחוני קבינט המלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד