כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בגיל 66

אבל בספארי: ורדה הפילה הקשישה קרסה בחצר וליבה נדם

ורדה, הפילה הקשישה בספארי מתה בגיל 66. גיל מופלג במיוחד לפילים אסיאתיים. כשנפלה מותשת, ניסו חברותיה הפילות לסייע לה לקום, ללא הצלחה | הצוות נאלץ להרדים את ורדה, מותיקי הספארי שהגיעה עוד מגן החיות הישן של ת"א

אבל בספארי: ורדה הפילה הקשישה קרסה בחצר וליבה נדם
הפילים נפרדים מורדה צילום: דוברות הספארי

בגן החיות הספארי ברמת גן נפרדים היום (שלישי) בלב דואב מהפילה המבוגרת, "ורדה" בת ה-66.

בהנהלת הגן נפרדו בפוסט ארוך וסיפרו על קורות חייה עד למותה הטראגי כרעם ביום בהיר:

"היי שלום ורדה, התרועות הרמות שנשמעו ביום ראשון בבוקר מחצר הפילים האסיאניים הזעיקו את המטפלים אל החצר. המחזה שנגלה לעיניהם היה קורע לב, אבל לא בלתי צפוי. ללא שום סימנים מקדימים פרט לגילה המאוד מתקדם, ורדה הפילה האסיאנית הקשישה קרסה בחצר ושכבה על האדמה.

כשהמטפלים ראו את עדר הפילים מתגודד סביב ורדה השכובה על הקרקע הם כבר הבינו מה קרה. לצערנו התרחיש היה צפוי, כיוון שורדה הגיעה לגיל מופלג של 66 שנים - כעשור מעבר לתוחלת החיים של פילים אסיינים בגני החיות.

למרות זאת, כולנו קיווינו כי ורדה תקום על רגליה. את מה שקרה בשעות שלאחר מכן אף אחד לא דמיין.
ארבע הפילות ופלא הצעיר ניסו לעודד את ורדה לקום במשך שעה ארוכה. הם ניסו לעזור לה להיעמד על רגליה בכל דרך אפשרית, למשוך ולדחוף בעזרת החדק ובעזרת הרגליים. כנראה, שכמונו, גם הם יודעים שכשפיל אינו יכול לעמוד על רגליו, גורלו נחרץ.

מי שעוד ניסה לעודד את ורדה היו עובדי הספארי שהגיעו מכל המחלקות כדי לחזות במראה העצוב והמרגש הזה, כשכולם חושבים בדיוק אותו דבר - קומי ורדה. עוד מאמץ קטן וזהו.

היא ניסתה. הפילות ניסו לעזור לה וגם צוות הספארי. קוביית חציר גדולה קורבה אליה בעזרת מנוף על מנת לספק לה תמיכה. כשזה לא עזר צוות הטיפול נכנס לחצר, וערם בעזרת טרקטור תלולית עפר גדולה שתשמש כמשענת לגבה של ורדה ותסייע לה לקום. אך לצערנו שום דבר לא הועיל. תשו כוחותיה של ורדה.

צוות הספארי נאלץ לקבל את ההחלטה הכי קשה שגן חיות יכול לקבל - המתת חסד. וכיאה לפיל, מדובר  בהרבה מאוד חסד. שהרי מוות כזה עלול להתרחש אחרי ימים של סבל. גם בטבע פילים רבים מוצאים את מותם בשכיבה לאחר שלא יכלו לעמוד יותר על רגליהם, ושם הם ממתינים למותם הבלתי נמנע.

אנחנו מוצאים נחמה בעובדה שיכלנו לקצר לורדה את משך הזמן בו היא שכבה על האדמה חסרת אונים, כשנשימותיה מתחילות להיות כבדות ואיטיות מהרגיל, שכן פילים לא יכולים לשכב על קרקע אנכית. כובד משקלם מקשה על ריאותיהם לנשום.

צוות הספארי שבור, במיוחד מטפלי מחלקת הפילים. גם הפילים מתאבלים. לאחר שורדה נשמה את נשימתה האחרונה ניתנה לפילים בעדר הזדמנות לראות ולהבין שהיא מתה ולהיפרד ממנה. הפילים עשו זאת כמו שרק פילים יודעים. בתרועות מחרישות אוזניים שלא השאירו אף אחד אדיש. הם עברו זה אחר זה כשכל אחד שולח בתורו את החדק לכיוונה של ורדה כדי למשש ולהרגיש אותה.

היי שלום ורדה, ליווית אותנו שנים, השארת אחריך שושלת מפוארת, היית הרבה יותר מסתם פילה. אנחנו כבר מתגעגעים". סיכמו בספארי.

ורדה הפילה פילים ספארי הספארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד