י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הותר לפרסום: נחשפה תשתית טרור עממי רחבה בא-טור

חקירת שב"כ ומשטרת ישראל חשפה תשתית רחבה של טרוריסטים, תושבי ירושלים ובעלי תעודת זהות ישראלית

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

הותר היום (ב) לפרסום כי בחקירת שירות הביטחון הכללי בשיתוף משטרת ישראל/המפלג לתפקידים מיוחדים במחוז ירושלים, נחשפה תשתית רחבה של תושבי ירושלים, נושאי תעודת זהות ישראלית, המתגוררים בא-טור, אשר הייתה מעורבת במספר רב של פיגועי טרור עממי.

חקירת השב"כ, בה הופללו עשרות פעילים, נפתחה בעקבות עלייה תלולה בפעילות הטרור בשכונת א-טור, הכוללת מספר גדול במיוחד של יידויי בקת"בים, זיקוקים ואבנים ואף השלכת מטענים לעבר כוחות הביטחון ובתי היהודים בא-טור בעת האחרונה.

מחקירות הפעילים עלה, כי החל מחודש יולי האחרון פעלה בשכונה תשתית, שבראשה עמד חליל מרוואן ג'יוסי, יליד 94', תושב א-טור, פעיל פת"ח. חברי התשתית היו מעורבים במספר רב של אירועים בהם יידו מטעני צינור מאולתרים, עשרות בקת"בים, וכן נורו זיקוקין והושלכו אבנים על כוחות משטרה ולעבר בתי תושבים יהודים בשכונה.

בנוסף, חברי התשתית היו מעורבים בתקיפת רכב משטרתי לפיזור הפגנות בשכונה בחודש אוגוסט האחרון. כתוצאה מהתקיפה התדרדר הרכב לתהום, ונהגו חולץ ממנו בידי חבריו השוטרים.

בהמשך החקירות עלה עוד, כי לאחר מעצרו של חליל ג'יוסי בספטמבר, הוביל את פעילות התשתית, בכר עבד אלמע'רבי, יליד 92', פעיל פתח, אשר תחת פיקודו המשיכו חברי התשתית בפעילותם עד החודש שעבר. בכר אף היה מעורב בייצור מטענים, וכן היה אחראי על מימון פעילותה של התשתית ועל אספקת בקבוקי תבערה וזיקוקים לחברי התשתית לצורך פעילותם.

במהלך החקירות עלה כי עשרות פעילים היו מעורבים, בשנה האחרונה, בביצוע פעילות אלימה, חלקה במאפיינים חמורים, שעלולים היו להסתיים במוות או בפציעה קשה של אזרחים ושל אנשי כוחות הביטחון. עוד עלה, כי ההתארגנות, שפעלה באופן סדור, שמה לה למטרה לפגוע ברכוש ובנפש של התושבים היהודים ובאנשי כוחות הביטחון.

היום יוגשו לבית המשפט המחוזי בירושלים כתבי אישום נגד חמישה מהמעורבים, ובימים הקרובים יוגשו כתבי אישום נגד מעורבים נוספים בתשתית, אשר מייחסים להם עבירות חמורות.

שב"כ ומשטרת ירושלים ימשיכו לפעול לסיכול פעילות הטרור העממי בא-טור.

מכתבי האישום עולה כי חמשת הנאשמים: עבדאללה הידרה בן 20, מהדי אבו אל הווא בן 19, איוב אבו אל הווא בן 21, טארק אבו אל הווא בן 18 וקטין בן 17, נטלו חלק פעיל בהתפרעויות כנגד כוחות הביטחון במסגרתן, יידו אבנים, זיקוקים, מטעני חבלה ובקבוקי תבערה. באחד מאירועי הפרות הסדר בשכונה יידו הנאשמים אבנים, בקבוקי תבערה ומטען צינור לעבר מכתזית (מכונית התזה לצורך פיזור הפגנות). על פי החשד החמישה יחד עם מתפרעים נוספים אשר הצטיידו בסכינים, מבעוד מועד חתכו את צמיגיה של המכתזית וגרמו להתהפכותה ולפציעתו של הנהג. במהלך ההתפרעות טיפס אחד מן המפגינים על המכתזית כאשר הוא חמוש בסכין וניסה לתקוף את מפעיל המכתזית.

כתב אישום נוסף הוגש נגד עסאם אבו ג'רבייה בן 19 מעיסאוויה, בגין מספר רב של עבירות – חבלה בכוונה מחמירה, ייצור נשק, הצתה, נסיון תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, מעשה פזיזות ורשלנות, השתתפות בהתפרעות ועבירות נוספות בתחום הנשק. החל משנת 2013 ועד חודש נובמבר 2014, נהג הנאשם להשתתף יחד עם צעירים נוספים בהתפרעויות נגד כוחות הביטחון, בתחנת הדלק "אבו שלבק" ובכיכר א – ראם. ההתפרעויות אשר התרחשו לרוב בימי שישי בשעות הצהריים, כללו יידוי בקבוקי תבערה, אבנים וזיקוקים.
א טור מחבלים תשתית טרור אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד