כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
קמפיין נגטיבי

זעם תקשורתי על שער 'ידיעות אחרונות': "גועל נפש"

עם הכרזת השר בן גביר על מינויו של אבשלום פלד כמפכ"ל הבא, החלה תקשורת השמאל לנבור בעברו כדי לנסות לסכל את המינוי. הגדיל העיתון של המדינה לשים בשער תמונת ענק של פלד אוחז בספר תורה וחובש כיפה. בימין יצאו למתקפה

זעם תקשורתי על שער 'ידיעות אחרונות': "גועל נפש"
התמונה בשער ידיעות אחרונות צילום: יח"צ

בברנז'ה התקשורתית היו מי שזעמו היום למראה שער 'ידיעות אחרונות' הבוקר, שבו נראה המועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה אבשלום פלד כשהוא אוחז בספר תורה וחובש כיפה לבנה, כשהמטרה היא ברורה - לצבוע אותו כמשויך לזרם דתי קיצוני וכמקורב לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

בכך, טענו עיתונאים ימניים, כי יש כאן ניסיון לסכל את מינויו כפי שאירע למועמדים קודמים כמו גל הירש וצ'יקו אדרי, שהוכרזו כמפכ"לים ולבסוף לא מונו בעקבות קמפיין תקשורתי שלילי שהוביל לנבירה מעמיקה בעברם. 

מה גם שפלד אינו נחשב לאדם דתי ומנהל אורח חיים חילוני. בנוסף, מדובר בתמונה נדירה שבה כובד פלד לאחוז ספר תורה.

נתי שוחט, פלאש 90ניצב אבשלום פלדצילום: נתי שוחט, פלאש 90

שר התקשורת לשעבר מטעם 'הליכוד', איוב קרא תקף את השער וכתב: "גועל נפש לראות את הסטנדרט הכפול של השמאל והתקשורת. ברגע שמדובר במינוי של אדם עם השקפה לאומית או מסורתית, מתחילים לחטט בפחי הזבל כדי למצוא פסול ולטרפד. ראינו את זה עם גלנט, עם הירש, ועכשיו זה חוזר עם פלד. תרבות פסולה של השמצות, דיסקרדיטציה והכפשות. כל מי שלא מתיישר עם האג'נדה, סופו להיות מוקע ומנודה. פלד ראוי לכהן כמפכ"ל ולזכות באמון ובכבוד שמגיעים לו, בלי שום קשר לאמונתו".

כתב ופרשן 'ישראל היום', יהודה שלזינגר כתב: "לא מכיר את אבשלום פלד. שמעתי את שמו לראשונה אתמול. חיפשתי בגוגל, קצין בכיר, לא דתי, עם המון תמונות - מהמשרד, מסיורים, בזירות פיגועים, בטקסי הוקרה, נואם, חונך מרכז שואה ועוד ועוד. מישהו יודע למה בידיעות בחרו תמונה עם כיפה וספר תורה?".

"בחרו בכוונה בתמונה נידחת עמוק מתוך הבוידם"

כתב המשפט של 'כאן', אבישי גרינצייג הגיב לשער הנגטיבי וכתב: "ידיעות אחרונות מדגים בפעם מי יודע כמה איך נראית אנטי עיתונות מפוזיציה. עברתי הבוקר על הרבה מאוד תמונות של ניצב אבשלום פלד. באף אחת מהן הוא לא מופיע עם כיפה או מחבק ספר תורה. בחרו בכוונה בתמונה נידחת עמוק מתוך הבוידם, במקום תמונה ייצוגית או תמונה עם השר הממנה וכיוצא בזה".

יח"צשער ידיעות אחרונותצילום: יח"צ

לדבריו, "לא יודע באיזה אירוע חגיגת הכנסת ספר תורה צולמה התמונה, אבל המסר מאוד שקוף, ברור ומכוער. פלד, המועמד הבעייתי, החשוד שהוא חלק מהשתלטות פוליטית על המשטרה - לא סתם נבחר על ידי בן גביר, הוא חלק מההשתלטות הדתית על המדינה. התמונה נועדה לזקק עבור הקורא מדוע המינוי הזה בעייתי. הייתי בהרבה אירועי הכנסות ספרי תורה. מכבדים את הרב, מכבדים את ראש העיר, את הקצינים ואת כולם להחזיק את הספר".

לסיכום כתב גרינצייג, "ימניים, שמאלנים, דתיים וחילוניים (תוכלו למצוא תמונות דומות גם של לפיד, לדוגמה) ההחלטה להדביק למפכ״ל המיועד דווקא את התמונה שלו עם כיפה וספר תורה, לשער של העיתון עם הביקורת (הלגיטימית, אני לא נכנס לזה) על המינוי - היא פשוט אנטי עיתונות. כרגיל, לא מפתיע". סיכם.

יועץ התקשורת אריאל אלחרר כתב: "עוברים על כל אלפי התמונות מ-40 שנות שירות של ניצב אבשלום פלד. מחפשים את התמונה שהכי יכולה כביכול לצייר אותו כאיש דתי וימני. מוצאים תמונה שלו עם כיפה וספר תורה ומורחים אותה על כל השער הראשי. לא יאמן".

"לא משלנו, מסוכן לנו"

עורך אתר 'פרספקטיבה' ומחבר הספר 'הסדנה להנדסת תודעה', חנן עמיאור פרסם היום טור באתר 'מקור ראשון', בו כתב:  "אתמול בערב הודיע השר לביטחון פנים שהחליט לבחור בסגן המפכ"ל למפכ"ל. שלא במפתיע מתגלה הקצין הנבחר – ניצב אבשלום פלד, כקצין עתיר ניסיון וזכויות. הוא שירת כלוחם ומפקד בשריון, משם עבר לשרת בשב"כ, מהשב"כ למשמר הגבול ולימ"מ, שוב בתפקידי לוחם ומפקד, ומשם כל הדרך למעלה אל צמרת המשטרה, דרך כל תפקידי הליבה. מה יש להגיד, קצין ראוי לפי כל הגדרה".

יונתן זינדל, פלאש 90ניצב אבשלום פלדצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"בעולם רגיל ההודעה הרשמית על מינויו למפכ"ל המשטרה הבא, היא אירוע חשוב ואף כזה שיש בו מן החגיגיות. כולנו מכירים את התמונה הנלווית לדיווחים מעין זה: צילום רשמי של הקצין, לרוב יושב זקוף מאחורי מכתבתו, מדיו מגוהצים, כפות ידיו שלובות זו בזו על השולחן, דגל המדינה מאחוריו, מבטו חודר ונחוש. ב'ידיעות אחרונות' בחרו למרוח כמעט על כל עמוד השער הבוקר תמונה אחרת של ניצב פלד: נושא ספר תורה, כיפה לראשו".

עוד כתב עמיאור: "בעולם העקום והעגום של התקשורת הישראלית, תמונה של אדם עם כיפה לראשו זו שריקת כלבים. מטרתה לאותת – האיש עם הכיפה לא טוב. לא ראוי, פרימיטיבי, לא משלנו, מסוכן לנו. עדר "קובעי הטעם" לא צריך יותר מאשר תמונה כזו. הוא שומע את השריקה והוא רץ. הוא כלב". זהו רק קטע מתוך טורו הנוקב.

 

אבשלום פלד מפכ"ל המשטרה המפכ"ל שער ידיעות אחרונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד