כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בנפשנו הדבר

מנהיגי בני תורה: "גזירת הגיוס מעמידה בסיכון את כל יושבי ארה"ק"

לקראת עצרת הענק שתיערך ביום חמישי הקרוב כתב מנהיג בני תורה של הפלג הירושלמי ראש הישיבה הגאון רבי אשר דויטש מכתב חריף ונוקב אליו הצטרף עמוד ההוראה הגר"ע אויערבאך. 'בחדרי' עם המכתב המלא בפרסום ראשון

מנהיגי בני תורה: "גזירת הגיוס מעמידה בסיכון את כל יושבי ארה"ק"
הגר"א דויטש והגר"ע אויערבאך צילום: באדיבות המצלם

מכתב חריף מתפרסם על ידי מנהיג הפלג הירושלמי, ראש הישיבה הגאון רבי אשר דויטש אליו הצטרף עמוד ההוראה הגאון רבי עזריאל אויערבאך לקראת עצרת הענק נגד גזירת הגיוס שתתקיים ביום חמישי הקרוב בשעה 16:00 מול שערי לשכת הגיוס בירושלים.

במכתב מתייחס ראש הישיבה לגזירה הרובצת לפתחו של עולם התורה והישיבות, וכן לכלל ההתפתחויות החמורות בהשתלשלות חקיקת חוק הגיוס בשנים האחרונות. בנוסף כותב ראש הישיבה כי חובה גמורה על כל אשר יראת ד' בלבבו לבוא וליטול חלק בעצרת האדירה שצפויה כאמור להתקיים ביום חמישי בירושלים.

את מכתבו הנוקב פותח ראש הישיבה: "לב מי לא יחרד בהישמע שמועה נוראה על דבר גזירת השמד של גיוס בני הישיבות והחרדים לדבר ד', אשר חרדו מפניה גדולי הדורות מרנא החזון איש מרן הגרי"ז מרן ה'אבי עזרי' וכל רבותינו מצוקי ארץ זצוק"ל, ובפרט בדורנו האחרון דור יתום כאשר החלו רח"ל משולי המחנה להבקיע פרצות בחומת הישיבות הקדושות, בניסיון להקים מסלולים ושאר פיתויים כדי לזנב בנחשלים ולכלות כל חלקה טובה בכרם בית ישראל".

"ועמדו כנגדם בפרץ בכל עוז רבותינו מרן הגרי"ש אלישיב ומרן הדרכי שמואל זצוק"ל לבל יהינו לעשות שום שינוי ולא לפגוע בכהוא זה בקדושת ציבור היראים וחומות ההתבדלות, ובשנים האחרונות הלכו השלטונות מדחי אל דחי בביטול ההסדרים שהיו במשך עשרות שנים. ושלח לנו הקב"ה ממרום את רבינו מרן הדרכי שמואל זצוק"ל שחגר כלי מלחמתה של תורה ועמד בעוז ותעצומות והורנו להילחם בחירוף נפש כנגד הגזירות הקשות, כי זאת התורה לא תהא מוחלפת, וחס ושלום להיגרר אחר טענת היצר כי נשתנו העיתים ח"ו, ברוך שמסר עולמו לשומרים".

"והנה בשעה קשה זו את אשר יגורנו בא ולב האומה והיהדות החרדית כולה שותת, הכל יראים וחרדים מהחרב המונפת על היכלי התורה והישיבות הקדושות מקיימי העולם , ועל כל איש ישראל למחות כנגד המזימה השפלה, ולהכריז בגאון כי היל"ת וציבור היראים יעמוד בכל תוקף לא לשנות במאומה מהמסורה לנו וילחם כנגד כל ניסיונות לפשרות, מתווים ויעדים וכל שם וחניכה דאית ליה, וידעו השלטונות ומשתפי הפעולה עמהם כי היהדות החרדית עומדת כחומה בצורה ומכריזה בקול גדול: "משכו ידיכם מנזר הבריאה לומדי התורה!"

"וכי לא יעלה על הדעת לגזור גזירות על עצם חיינו, היכלי הישיבות הקדושות וגם גזירה זו מעמידה בסיכון את כל יושבי ארה"ק! על כן באנו בזה בקריאה נרגשת כי חובה גמורה על כל אחד ואחד להשתתף בעצרת המחאה שתתקיים אי"ה בעיה"ק ירושלים תובב"א ביום חמישי ג' ניסן הבעל"ט, למחות ולזעוק להודיע ולהתוודע כי בנפשנו הדבר ולבל יהינו להתפשר ולהגיע להסדרים על נפש האומה רח"ל, והיא שעמדה לאבותינו ולנו שבכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם".

באדיבות המצלםהמכתב של מנהיגי הפלג הירושלמיצילום: באדיבות המצלם

יצוין כי בימים האחרונים נכנסו ב'ועדה להצלת עולם התורה' לישורת האחרונה לקראת עצרת ענק, כאשר לצד ההכנות הלוגיסטיות הקדחתניות הנעשות לקליטת רבבות עמך בית ישראל שצפויים להגיע מכל רחבי הארץ.

בהוראת ראש הישיבה נשלחים משלחות לפקוד את מעונותיהם של מרנן ורבנן גדולי התורה ראשי הישיבות אדמורי"ם ומנהיגי הקהילות צכל חוגי היהדות החרדית על מנת להזמינם לבוא וליטול חלק במעמד האדיר בו תביע היהדות החרדית את מחאתה נגד חורבן התורה בראש כל חוצות.

כפי שנודע ל'בחדרי חרדים' ראש הישיבה ביקש כי בפניהם של גדולי התורה וראשי הישיבות יוצגו כלל הנתונים הקיימים בפלג הירושלמי, לאחר נסיון של עשור שנים בו הכריזו רבבות בני הישיבות ואברכי הכוללים מ'הפלג' על סירוב מוחלט לשיתוף פעולה עם רשויות הצבא, ואי התייצבות בלשכת הגיוס לצורך קבלת דיחוי או פטור, עוד ביקש ראש הישיבה למסור לגדולי התורה וראשי הישיבות כי אסון חמור באם התקציבים יהוו שיקול בקבלת ההחלטות, ואדרבה זאת הזדמנות להציג קבל עם ועולם כי לא מפיהם אנו חיים.

בנוסף, גורם בפלג מספר לנו על קהלים רבים מהציבור החרדי שהודיעו בימים האחרונים כי לאור המצב החמור והגזירה הקשה יקחו חלק בגופם וישתתפו בעצרת הענק המתוכננת. בשיחות מיוחדות שקיים ראש הישיבה במהלך השבועיים האחרונים עם נגידי ותומכי עולם התורה מעבר לים, ביקש ראש הישיבה ר' אשר כי יוסיפו לעמוד לימינו של עולם התורה, והוסיף כי מוטל עליהם תפקיד גדול בעת הזאת שיחקק לדורות עולם בספרי הימים של העם היהודי.

בפלג הירושלמי מוסרים כי 'בימים אלו היהדות החרדית כולה מתלכדת ברבבותיה לקראת מפגן המחאה הרבתי בו תהדהד זעקת העם היהודי: אל תגעו במשיחי!'

הרב אשר דויטש הרב עזריאל אויערבאך הפלג הירושלמי גזירת הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד