כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לחץ בלתי פוסק

ביידן ביקר את מדיניות נתניהו: "עושה טעות בנושא עזה"

הנשיא האמריקני אמר את הדברים טרם שיחתו עם נתניהו והפציר בישראל לקרוא להפסקת אש, ולאפשר גישה מלאה למזון ותרופות בעזה. הראיון של יוניוויז'ן הוקלט ביום רביעי שעבר - יומיים לאחר התקיפה הקטלנית של צה"ל על שיירת "המטבח המרכזי העולמי"

ביידן ביקר את מדיניות נתניהו: "עושה טעות בנושא עזה"
ג'ו ביידן / בנימין נתניהו צילום: דוברות הבית הלבן // דוברות ראש הממשלה

לחץ בלתי פוסק על ישראל. רשת "Univision" בשפה הספרדית, פרסמה הלילה ריאיון שהוקלט מראש בשבוע שעבר, טרם שיחתם של ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארצות הברית ביידן.

בריאיון אמר הנשיא ביידן: "אני חושב שמה שנתניהו עושה זו טעות. לא מסכים עם הגישה שלו, לכן אני קורא לו ולישראלים שפשוט יקראו להפסקת אש. זה יאפשר לשישה, שמונה השבועות הקרובים, גישה מוחלטת לכל המזון והתרופות".

הבית הלבן התעקש בתוקף שאין שינוי משמעותי במדיניות לאחר שלא הזכיר את חמאס או עסקת חטופים בפנייה לישראל.

"דיברתי עם כולם מהסעודים, הירדנים ועד המצרים. הם מוכנים להיכנס לנושא", אמר ביידן. "הם מוכנים להעביר את האוכל הזה פנימה. ואני חושב שאין תירוץ לא לספק את הצרכים הרפואיים והמזון של האנשים האלה. זה צריך להיעשות עכשיו".

בתשובה לשאלה האם נתניהו מודאג מהישרדות הפוליטית שלו עצמו יותר מהאינטרס הלאומי של ישראל, השיב ביידן: "אני חושב שמה שהוא עושה זו טעות אני לא מסכים עם הגישה שלו".

הראיון של יוניוויז'ן הוקלט ביום רביעי שעבר - יומיים לאחר התקיפה הקטלנית של צה"ל על שיירת "המטבח המרכזי העולמי" ויום לפני שקיים שיחה עם נתניהו, שבמהלכה דווח כי איים להפסיק את התמיכה בישראל במהלך המלחמה, אלא אם כן ישראל תבצע שינויים גדולים בלטפל במשבר ההומניטרי בעזה.

ישראל טוענת שהיא מעולם לא הציבה מגבלות כלשהן על כמות הסיוע שהיא מאפשרת להיכנס לעזה, אבל העובדה שמספר שיא של משאיות סיוע נכנסו לעזה רק לאחר שביידן איים לשנות את מדיניותו בעזה בשבוע שעבר, מראים אחרת.

 

 

מלחמת חרבות ברזל ראש הממשלה נתניהו הנשיא ביידן חמאס סיוע הומניטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד