כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
משבר הגיוס

האיום של גלנט: "אחשוף לציבור מי שיכשיל מתווה משיקולים פוליטיים"

גלנט איים בדיוני המו"מ על חוק הגיוס: "אחשוף לציבור את מי שיכשיל מתווה מוסכם לגיוס משיקולים פוליטיים". בכירים בממשלה: "ברגע ששר הביטחון יוותר על ההתעקשות להסכמה עם גנץ - יהיה חוק גיוס"

האיום של גלנט: "אחשוף לציבור מי שיכשיל מתווה משיקולים פוליטיים"
יואב גלנט צילום: לע"מ

שר הביטחון יואב גלנט אמר בדיונים הסגורים של המו"מ על חוק הגיוס: "מי שיכשיל את המו"מ למתווה מוסכם משיקולים פוליטיים מצד זה או אחר - אחשוף אותו לציבור". כך דווח ב"ישראל היום".

את הדברים אמר גלנט על רקע המו"מ שהוא מוביל בין שני צידי המתרס - גנץ והחרדים. בניגוד לטענות בליכוד, גלנט מאותת שהוא לא רוצה בחירות ומעוניין בפתרון מוקש הגיוס. הוא יודע שפירוק הממשלה יפגע במאמצי המלחמה בחמאס, שאותה הוא רוצה להמשיך.

עדות ראשונה לכך היה ניתן לראות כשהביע את כעסו על גנץ לאחר פגישת המו"מ בשבוע שעבר, שבה אמר: "גנץ עושה שימוש ציני לצרכים פוליטיים בצורך המהותי לגייס חרדים".

מקורות בממשלה טוענים כי הם מזהים ניצנים של גמישות מצד גלנט באשר למאמצים לפתור את משבר הגיוס. הצוות של גלנט במשרד הביטחון משתתף בגיבוש המתווה, אך מסרב לכתוב אותו בעצמו, שכן השר עומד על דעתו שמשרד הביטחון לא יגיש את החוק ללא הסכמה רחבה.

בכירים בממשלה אומרים: "ברגע שגלנט יוותר על ההתעקשות להסכמה עם גנץ - יהיה חוק גיוס. היועמ"שית דורשת מעורבות מלאה של משרד הביטחון בגיבוש החוק".

יואב גלנט בניגנץ חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד