כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לצמצם את המחלות

מחקר חדש קובע: אכילת הרינג במקום בשר בקר מצילה חיים

החלפת בשר אדום להרינג, סרדינים ודגי אנשובי עשויה להציל חיים של 750,000 איש, כך עולה ממחקר. צוות של חוקרים יפנים ואוסטרלים ביצעו את המחקר הגדול ביותר מסוגו, הכולל נתונים מיותר מ-130 מדינות

מחקר חדש קובע: אכילת הרינג במקום בשר בקר מצילה חיים
הרינג צילום: pixabay

החלפת בשר אדום בדגים כמו הרינג, סרדינים ואנשובי עשויה להציל 750,000 חיים בשנה ולעזור להתמודד עם משבר האקלים, כך עולה ממחקר.

עדויות מצטברות קושרות בין צריכת בשר אדום לסיכון גבוה יותר למחלות בבני אדם וכן לפגיעה משמעותית בסביבה. לעומת זאת, דגים כמו הרינג מזינים מאוד וידידותיים לסביבה.

מחקרים הראו את היתרונות של דגים אלו, אך עד כה לא היה ברור באיזו מידה הם עלולים לצמצם את המחלות אם יוחלפו בבשר אדום. צוות של חוקרים יפנים ואוסטרלים ביצעו את המחקר הגדול ביותר מסוגו, הכולל נתונים מיותר מ-130 מדינות, כך דווח ב'גארדיאן'.

החלפת בשר אדום לדגים אלו עשויה למנוע 750,000 מקרי מוות בשנה ולהפחית משמעותית את שכיחות הנכות כתוצאה ממחלות הקשורות לתזונה.

אכילת הדגים תעזור במיוחד למדינות בעלות הכנסה נמוכה ובינונית, שבהן הדגים הללו זולים ויש מהם בשפע, ושבהן יש הרבה אנשים שסובלים ממחלות לב.

"כדי לשפר את בריאות האדם ואת בריאות כדור הארץ עלינו להגביל את צריכת הבשר האדום ולהתקדם לעבר מזון בריא וגם ידידותי לסביבה", כך כתבו החוקרים בכתב העת BMJ Global Health. "בהשוואה לבשר אדום, הדגים לא רק מספקים ריכוז גבוה יותר של חומרים מזינים חיוניים, אלא גם מונעים מחלות לא מדבקות הקשורות לתזונה" כתבו.

 

הרינג סרדינים בשר אדום אנשובי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד