כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מקרים מחרידים

בלתי נתפס: שרשרת טרגדיות שהתחוללו ב-40 יום הותירו 60 יתומים

ברשימת היתומים נכללים ארבעת היתומים של הרב אהרון אפללו זצ"ל מבית שמש, שנפטר בגיל 55. חמשת היתומים של הרב אריה אברהם זצ"ל מחדרה ועוד מקרים מחרידים ומצערים נוספים

בלתי נתפס: שרשרת טרגדיות שהתחוללו ב-40 יום הותירו 60 יתומים
עשרות יתומים צילום: unsplash

שרשרת מזעזעת של טרגדיות קשות שהתחוללו ב-40 הימים האחרונים, הותירו למרבה הצער 60 יתומים שאינם נשואים, שכעת יש צורך לדאוג לפרנסתם ולהקים להם קרנות עם סכומים בסיסיים כדי שיוכלו להתחתן בכבוד. 

לעזרה ל-60 יתומים (!!!) הקליקו כאן>>>

ברשימת היתומים נכללים ארבעת היתומים של הרב אהרון אפללו זצ"ל מבית שמש, שנפטר בגיל 55. חמשת היתומים של הרב אריה אברהם זצ"ל מחדרה, נפטר בגיל 57. ארבעת היתומים של הרב אהרון יום טוב זצ"ל שנהרג בתאונה במהלך שליחות קודם באמריקה התיכונה והוא בן 37 בלבד, חמשת היתומים של הרב צהל שרפי זצ"ל מבני ברק שנפטר בגיל 67 כתוצאה משברון לב נורא שפקד אותו עם פטירתו של מורו ורבו מרן הגר"ש אליו היה צמוד במשך שנים רבות, שלושת היתומים של הרב י. שאולי זצ"ל מאור הגנוז שנפטר בגיל 57, שלושת היתומים של הרב שלמה דוד כהן זצ"ל מבאר שבע שנפטר בגיל 62 באופן פתאומי כתוצאה מדום לב, חמשת היתומים של הרב אשר עובדיה זצ"ל מרכסים שנפטר גם הוא באופן פתאומי לעיני בנו בן ה-12, והוא בן 45, חמשת היתומים של הגב' ליאור דיין שנפטרה בגיל 37, ששת היתומים של המחנך ומזכה הרבים הרב ניסים בטיש זצ"ל מאלעד שנפטר בגיל 60 לאחר מחלה קשה, שבעת היתומים של הגננת האהובה מרת רחל מלול ע"ה מבני ברק, נפטרה בגיל 38 לאחר מחלה מייסרת, חמשת היתומים של של הרב יהודה שעיבי זצ"ל מבני ברק שנפטר בגיל 51, ושמונת היתומים של הרב אליהו גוזלן זצ"ל מרכסים, נפטר בגיל 50 לאחר מחלה קשה.

מדובר ברשימה ארוכה במיוחד, וברצף מזעזע של טרגדיות חמורות שבאו בזו אחר זו, בשעה שעם ישראל כולו נתון בצרה ובשביה. 

מרנן ורבנן גדולי ישראל הורו למנהלי 'קופת העיר' להקים קרן מיוחדת לעזרת היתומים, והוסיפו הוראה שכל אחד ואחד ישתדל לתרום לקרן סכום של 1,200 שקלים לכל הפחות, 20 שקלים לכל יתום ויתום, כדי להחזיקם ולהחיותם, לאפשר ליתומים הללו להתקיים בכבוד עד חתונתם, ולסייע לאלמנות גם להשיא אותם בעז"ה בהגיעם לפרקם, בדרך של כבוד ובלי עול כבד של חובות חלילה. 

"מדובר בצרת רבים, רואים בבירור שזה עניין שמוטל על הציבור כולו", אומרים הרבנים, "זה לא משהו פרטני של משפחה זו או אחרת, אלא עניין כללי, ולכן הציבור כולו צריך לשאת באחריות ולקחת על כתפיו את הנטל הזה של פרנסת היתומים והשאתם בהגיעם לפרקם. ובזכות מצוות הצדקה ינצלו התורמים מכל צרה וצוקה, כמאמר הכתוב "וצדקה תציל ממות". 


לעזרה ל-60 יתומים (!!!) הקליקו כאן>>>
 

קופת העיר יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד