כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
סכנה לעתיד העולם

צבי יחזקאלי: אחרי אירופה, האסלאם הקיצוני ישטוף את ארה"ב

ראש הדסק לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13') על האנטישמיות הגוברת בעולם: "אירופה לאט לאט תיצבע בירוק, המדינות הנורדיות יהיו הראשונות"

צבי יחזקאלי: אחרי אירופה, האסלאם הקיצוני ישטוף את ארה"ב
צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע המלחמה הקשה שפרצה בישראל ב־7 באוקטובר, נדמה כי יהודים רבים חוששים כיום לחיות באירופה בגלל האנטישמיות הגוברת והנוכחות המוסלמית המקומית הולכת ומתעצמת. אראל סג"ל ויוסי יהושוע דנו בכך ב־103fm עם ראש הדסק לענייני ערבים צבי יחזקאלי ('חדשות 13'), אשר התריע על כך עוד לפני מלחמת חרבות ברזל.

"הייתי במאלמו כמה שבועות, נכנסתי פנימה לאזור המוסלמי", סיפר יחזקאלי. "אז היו 30 אחוזי מהגרים ערבים במאלמו, היום זה 45 אחוזים. ישיבות העירייה מתנהלות עם מתורגמנים. ברור שאם יסתובב שם עיתונאי ישראלי לקראת האירוויזיון יבואו עליו, זה מתווסף לכל הסיפור שיש באירופה בכלל מאז המלחמה - יש נראות מאוד חזקה לאסלאם".

עוד טען כי "האסלאם הרים ראש בחג הזה, ואני קושר את זה לעזה. זה לא רק מול חמאס, זה מול נציגיו של העולם האסלאמי, יותר מבעולם המערבי מאשר בעולם הערבי. אם אני מדבר איתכם על הנראות של החג הזה בלונדון, פריז, גרמניה וגם ארה"ב, אתמול ראיתי קטע בעיר בארה"ב ששם צועקים 'מוות לאמריקה', ברוח כל מה שקורה".

"מה שקרה באירופה לפני 15 שנה, זה בדיוק התהליך שקורה כרגע בארה"ב. ביידן כרגע, כולל הנאום שלו ששודר הלילה, אתם לא מאמינים כמה אתרים תומכי חמאס ובלוגרים מהללים את ארה"ב על המעבר שלה מהצד של ישראל לצד שלהם, הוא לא הזכיר את החטופים", התרעם. 

באשר להיערכות הישראלית לקראת תגובה איראנית לחיסול מפקד כוח הקודס בלבנון ובסוריה, הודה: "אני לא חושב שזה יהיה משהו אימפולסיבי ששובר כללים לרמה שישראל תצטרך להיכנס לעוד מערכה ועוד חזית. תגובה כואבת, השאלה אם היא תשבור את הכללים".

עריכה: שני רומנו

צבי יחזקאלי האיסלאם הקיצוני אירופה עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד