כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
דורשים נסיגה מלאה

עסקת חטופים: בחמאס דחו את המתווה - יציגו תכנית משלהם

ארגון הטרור חמאס דחה את המתווה להפסקת אש זמנית בעזה שהציגו האמריקאים. ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח כי חמאס מתכנן להציג מפת דרכים משלו לסיום קבוע של המלחמה - בישראל מסרבים בתוקף להתחייבות להפסקת אש קבועה

עסקת חטופים: בחמאס דחו את המתווה - יציגו תכנית משלהם
מחבלי חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

חמאס דחה במידה רבה את תוכנית ארה"ב להפסקת אש זמנית בעזה, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'. במקום זאת חמאס מתכנן להציג מפת דרכים משלו לסיום הלחימה.

חמאס דורש הפסקת אש קבועה ונסיגה מלאה של צה"ל מעזה בתמורה לשחרור החטופים המוחזקים ברצועה. ישראל הביעה פתיחות למשא ומתן על הצעת ארה"ב להפוגה זמנית, אך מעוניינת באופציה להמשיך במערכה הצבאית שלה לאחר מכן.

התוכנית האמריקנית, שהציג ראש ה-CIA וויליאם ברנס בפני גורמים מישראל, חמאס, קטאר ומצרים בקהיר, הפסקת אש של שישה שבועות בעזה. במהלך הפסקת הלחימה, חמאס ישחרר 40 חטופים בתמורה ל-900 מחבלים פלסטינים מבתי הכלא כולל 100 עם מאסר עולם.

בכירים בחמאס אמרו למתווכים השבוע בקהיר שהבעיה העיקרית שלהם עם התוכנית האמריקנית היא שהיא לא מתייחסת לסיום המלחמה, וכי במקום זאת הם יציעו הצעה משלהם בהמשך השבוע בהתבסס על הצעה קודמת.

במסגרת תוכנית זו, חמאס ישחרר נשים, ילדים ומבוגרים בתמורה לשחרור חלק מהמחבלים בבתי הכלא, נסיגת החיילים מחלקים מעזה, הגברת כניסת סיוע הומניטרי והחזרת התנועה החופשית של פלסטינים מסביב לרצועה. בשלב שני של העסקה, חמאס ישחרר חטופים אחרים בתמורה לנסיגה ישראלית מלאה מהרצועה.

 

ארצות הברית חמאס מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד