כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ציר הרשע

סודאן רכשה מל"טים מאיראן - נוחלת הצלחה בקרבות

תשעה חודשים לאחר פרוץ הקרבות בסודאן, החלו מל"טים יותר מתוצרת איראן לפעול ביעילות מבסיסי הצבא בצפון חרטום

סודאן רכשה מל"טים מאיראן - נוחלת הצלחה בקרבות
מל"טים איראניים צילום: Iran international

שנה לתוך מלחמת האזרחים של סודאן, מל"טים מתוצרת איראן סייעו לצבא הסודאני, עצרו את ההתקדמות של כוח התמיכה המהירה החצי- צבאי שנלחם נגד הצבא, והחזירו לעצמם את השטח סביב הבירה, כך אמר מקור בצבא סודאן לרויטרס.

שישה מקורות איראניים, פקידים אזוריים ודיפלומטים - אמרו לרויטרס כי הצבא רכש במהלך החודשים האחרונים כלי טיס בלתי מאוישים מתוצרת איראן.

הכוחות המזוינים של סודאן (SAF) השתמשו במל"טים ישנים יותר בחודשים הראשונים של המלחמה לצד סוללות ארטילריה ומטוסי קרב, אך נחלו הצלחה מועטה בחרטום ובערים אחרות, כך אמרו תושבים לרויטרס.

בינואר, תשעה חודשים לאחר פרוץ הקרבות, החלו מל"טים יעילים הרבה יותר לפעול מבסיסי הצבא בצפון חרטום, כך לפי חמישה עדי ראייה המתגוררים באזור.

"בשבועות האחרונים, הצבא החל להשתמש ברחפנים מדויקים בפעולות צבאיות, מה שאילץ את המורדים לברוח מאזורים רבים ואפשר לצבא להפעיל כוחות על הקרקע", אמר מוחמד עותמאן, אזרח סודאני לרויטרס.

רשת NBC דיווחה, כי היקף ואופן פריסת המל"טים האיראניים בעיר אומדורמן ובאזורים אחרים לא דווח בעבר. בסודאן דווח על נוכחותם של מל"טים איראניים במדינה.

מקור בכיר בצבא סודאן הכחיש כי המל"טים מתוצרת איראן הגיעו ישירות מאיראן, וסירב לומר כיצד נרכשו או כמה קיבל הצבא.

מקור מזרח תיכוני בעל קשרים לשלטון באיראן אמר לרויטרס כי מטוסי תובלה איראניים העבירו לסודאן כטב"מים איראניים מסוג "מוהג'יר" ו"אבאביל".

מל"טים איראן סודאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד