כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
ללא בדיקות ביטחוניות

דיווח: ישראל הסכימה לשובם של 150,000 עזתים לצפון הרצועה

גורמים ישראלים מסרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי ישראל הסכימה לשובם ל-150,000 פלסטינים לצפון עזה במסגרת הפסקת אש זמנית | ב-CNN דווח כי חמאס אמר למתווכות שאין ביכולתו למצוא 40 חטופים הדרושים בשלב הראשון של ההסכם

דיווח: ישראל הסכימה לשובם של 150,000 עזתים לצפון הרצועה
פלסטינים בעזה צילום: Atia Mohammed/Flash90

ישראל הסכימה לוויתורים מרחיקי לכת על החזרת פלסטינים לצפון עזה, אך בישראל מאמינים שארגון הטרור חמאס לא רוצה להגיע להסכם, כך אמרו גורמים ישראלים לרויטרס.

שני גורמים בבפרטי השיחות אמרו כי על פי הצעה אמריקאית להפוגה, ישראל תאפשר את חזרתם של 150,000 פלסטינים לצפון עזה ללא בדיקות ביטחוניות.

בתמורה, חמאס יידרש לתת רשימה של חטופים, קשישים וחולים שהוא עדיין מחזיק בחיים.

בלשכת ראש הממשלה נתניהו סרבו להגיב לרויטרס. חמאס הודיע אתמול כי ההצעה האחרונה שהועברה על ידי המתווכים המצריים והקטרים ​​לא עונה על הדרישות, אך ילמד אותה לפני שיגיב.

בתוך כך, חמאס הודיע ​​כי הוא אינו מסוגל למצוא 40 חטופים ישראלים הדרושים לשלב הראשון של ההסכם, כך על פי גורם ישראלי ומקור הבקי בדיונים ששוחחו עם רשת CNN. הדיווח שמעלה חשש שיש יותר חטופים הרוגים ממה שידוע בציבור.

על פי ההסכם, במהלך הפסקה ראשונה של שישה שבועות בלחימה, על חמאס לשחרר 40 חטופים כולל כל הנשים וכן גברים חולים וקשישים. בתמורה, מאות מחבלים פלסטינים ישוחררו מבתי הכלא.

אך חמאס מסר למתווכים בינלאומיים הכוללים את קטאר ומצרים, שאין לו 40 חטופים חיים התואמים את הקריטריונים הללו. בתגובה לכך ישראל הציעה שחמאס ישחרר חטופים צעירים יותר, כולל חיילים.

לאורך כל חודשי המשא ומתן מאז הפסקת האש האחרונה, ישראל ביקשה שוב ושוב לקבל את רשימת החטופים ומצבם. חמאס טען כי הם זקוקים להפסקה בלחימה כדי לאתר ולאסוף את החטופים. אותו טיעון שהם העלו בנובמבר האחרון לפני הפסקת אש של שבוע שהופסק לאחר שחמאס לא הצליח למצוא חטופים נוספים.

על פי ההערכות, רובם של כמעט 100 החטופים שנותרו בחיים הם חיילי צה"ל או גברים בגיל מילואים. חמאס צפוי לנסות להשתמש בהם בשלבים מאוחרים יותר כדי לנהל משא ומתן על ויתורים משמעותיים יותר, כולל סיום המלחמה. 

חטופים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד