כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זה מה שהעלתה הבדיקה

החשד לשיבוש חקירת מותו של יובל קסטלמן: לא תיפתח חקירה

מח"ש החליטה לסגור את הבדיקה שנפתחה בחשד לשיבוש הליכי חקירת נסיבות מותו של יובל קסטלמן ז"ל: "מסקנתה השגויה של משטרת ישראל התבססה על חומר הראיות שהיה מונח בפניה באותה עת"

החשד לשיבוש חקירת מותו של יובל קסטלמן: לא תיפתח חקירה
יובל דורון קסטלמן ז"ל / זירת הפיגוע צילום: באדיבות המשפחה / חיים גולדברג, פלאש 90

נציגי המחלקה לחקירות שוטרים נפגשו היום (רביעי) עם בני משפחת קסטלמן, ומסרו להם את ההחלטה לסיים את הבדיקה שנפתחה בחשד לשיבוש הליכי חקירת נסיבות מותו של יובל קסטלמן ז"ל, וכן את הסיבות לה.

כזכור, ב-30 לנובמבר 2023 התרחש פיגוע בכניסה לירושלים, במסגרתו נורה יובל קסטלמן ז"ל על ידי חייל מילואים.

בשל הפערים שהתגלו בין הצהרת משטרת ישראל לפיה לא נמצאו קליעים בגופת המנוח לבין ממצאי הנתיחה שבוצעה לאחר הוצאת המנוח מקברו, הנחה פרקליט המדינה, בהיוועצות עם מנהלת מח"ש, כי מח"ש תקבל לידיה את חומרי החקירה בתיק, כדי לבחון האם עולה חשד לביצוע עבירה פלילית ע"י מי מהשוטרים שטיפלו באירוע.

בד בבד, הונחתה המשטרה לחדול מתחקור פנימי של השתלשלות האירועים הנוגעים לאופן חקירת התיק. בהקשר זה מדגישים במח"ש, כי פרקליטות המדינה אינה מלווה את חקירת נסיבות מותו של יובל קסטלמן ז"ל אלא הפרקליטות הצבאית, והבדיקה במח"ש לא עסקה כלל באירועים הקשורים לאירוע בו מצא המנוח את מותו המצער.

במסגרת הבדיקה בוצע מגוון רחב של פעולות חקירה, ובהן גביית עדויות מגורמים רבים המעורבים באירוע, לרבות מהצוותים הרפואיים, הגורמים המשטרתיים השונים ובני משפחת קסטלמן.

לאחר בחינת חומר הראיות והשתלשלות הדברים נמצא, כי התנהלות צוות החקירה אינה מגבשת חשד כי מי מגורמי המשטרה ביקש לשבש את הליכי החקירה. מהראיות עולה, כי מסקנתה השגויה של משטרת ישראל התבססה על חומר הראיות שהיה מונח בפניה באותה עת, אשר גרם לה להאמין בתום-לב ובכנות כי לא נמצאו קליעים בגופת המנוח.

בנסיבות אלה, הגם שמסקנה זו גרמה לתקלה קשה ולעוגמת נפש מרובה למשפחת קסטלמן, לא נותר כל ספק כי לא הייתה בבסיסה כוונה לשבש את הליכי החקירה.

לצד זאת, קבעו במחלקה לחקירות שוטרים, הגם שהתנהלות צוות החוקרים ומי מהשוטרים אינה מגבשת חשד לעבירה פלילית, היא מצדיקה בחינה מעמיקה ע"י הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל והפקת הלקחים הנדרשים, ומנהלת מח"ש פנתה בעניין זה לגורם הרלוונטי במשטרת ישראל.

מח"ש המחלקה לחקירת שוטרים יובל קסטלמן משטרת ישאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד