כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
1,200 משאיות ב-3 ימים

צה"ל מקים מעבר חדש להכנסת סיוע הומניטרי לעזה

מדובר בציר עוקף מפגינים. בינתיים מוותרת מערכת הביטחון על מעבר ארז המיועד בשגרה להכנסת סחורות לרצועה מחשש שייחסם על ידי מפגינים | שיא חסר תקדים: מעל 1,200 משאיות עברו בשלושת הימים האחרונים

צה"ל מקים מעבר חדש להכנסת סיוע הומניטרי לעזה
משאיות סיוע נכנסות לעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90     

צה"ל מקים בימים אלה מעבר חדש להכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה ומוותר בשלב זה על פתיחת מעבר ארז, מחשש שייחסם על ידי מפגינים. כך דווח בגלי צה"ל.

במערכת הביטחון מקווים כי מיקום המעבר החדש, שיוקם בצפון הרצועה - אך במיקום פחות מרכזי - יקשה על מפגינים לחסום את הכנסת הסיוע.

גורמי ביטחון מעלים חשש שהמחאות לא ייאכפו על ידי המשטרה בהוראת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, כפי שראינו בשבועות האחרונים במעברים כרם שלום וניצנה שנחסמו משך שעות על ידי פעילי תנועת המחאה 'צו 9'.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע כי אתמול נבדקו ונכנסו לרצועת עזה 468 משאיות עם סיוע הומניטרי. מדובר בשיא חדש, שנשבר זה היום השלישי ברציפות. במהלך שלושת הימים האחרונים נכנסו לרצועה כבר יותר מ-1,200 משאיות.  

בכירים במערכת הביטחון מבהירים ומחדדים את חשיבות מעבר המשאיות: "אי הכנסת הסיוע לעזה - תיצור בעיה ממשית בהמשך הלגיטימציה הבינלאומית, שעלולה להגיע אפילו לאמברגו נשק".

מעבר חדש סיוע הומניטרי עזה כניסת משאיות צה"ל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד