כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"קטאר מאיימת על ארה"ב"

ד"ר מרדכי קידר: "המפגינים מעלים את מחיר החטופים"

ד"ר מוטי קידר: "קטאר מאיימת כנראה על האמריקאים לערער את המצב בארה"ב, לדעתי הם מאיימים על ארה"ב מבפנים"

ד"ר מרדכי קידר: "המפגינים מעלים את מחיר החטופים"
הצתת מדורה בתל אביב צילום: איתי רון, פלאש 90

המזרחן באוניברסיטת בר-אילן, ד"ר מוטי קידר שוחח עם גדי נס ב-104.5fm בפתח דבריו אמר: "האמריקנים מאוד מתוסכלים מכך שהמו"מ עם חמאס לא מתקדם. נו, למה הם מצפים? הם עוצרים את ישראל, חמאס לא מרגישים עכשיו שום איום, למה שישחררו את החטופים? בשבילם החטופים זה פוליסת ביטוח, מצידם הם שנים קדימה יכולים להישאר שם. אין להם שום דחיפות או סיבה לשחרר אף אחד. בייחוד כאשר המבצע הצבא נכנס לעצירה".

על יציאת כוחות צה"ל מרצועת עזה הבהיר, "אוגדה 98 הוצאה בשביל להתרענן להתחמש, לתדלק, שבשביל לנשום אוויר נורמלי אחרי חצי שנה של לוחמה אינטנסיבית. זאת אוגדת החוד, אתה לא יכול להשאיר אותה שם כש"ג למעבר של אנשים מצפון לדרום, האוגדה נועדה להילחם". קידר הוסיף: "בתקשורת הערבית אומרים 'אל תסמכו ש-98 יוצאת מעזה, הם הולכים לצפון'".

כלומר לא נכנענו לתכתיבי החמאס?

"מרגע שהאמריקנים שמו רגל על דוושת המעצור, הכוחות הצה"ליים לא צריכים להיום שם, בשביל לנהל את חלוקת הסיוע ההומניטרי? את זה צבא לא צריך לעשות, את זה צריך לעשות ממשל צבאי. את זה לא עושה אוגדה לוחמת, לנהל את משאיות הסיוע".

המשיך, "האמריקנים מתוסכלים כי הם לא מבינים שכשחמאס יורד מהאיום המיידי אין שום סיבה שחמאס ייכנסו למו"מ ושחרור חטופים. מה שקרה בארץ בשבועות האחרונים עם חסימות הכבישים, זה גם מעודד מאוד את חמאס מפני שהם רואים שיש לחץ פנימי על נתניהו", הוסיף: "ההפגנות הללו לדעתי הן שמן על המדורה, זה מחזיר אותנו ל-2023 שבמהלכה ניפחו לאויבים שלנו את בלוטות הג'יהאד".

לא למדנו שום דבר?

"ממתי העם הזה לומד משהו? לצערי הרב אנשים פה לא מבינים את המזרח התיכון, הם אנשים שמנותקים מהסביבה ולא מבינים שעצם זה שהם יוצאים לרחובות הם מעלים את המחיר של שחרור החטופים, למחירים שמדינת ישראל לא יכולה לעמוד בהם".

"אין איום על רפיח מפני שיש שם מגינים אנושיים, המפלגה הדמוקרטית הולכת לבחירות והן צריכות את המצביע המוסלמי ולכן היא קושרת את ידיה של ישראל. היום העולם פוחד מהמוסלמים. קטאר מאיימת כנראה על האמריקאים לערער את המצב בארה"ב, לדעתי הם מאיימים על ארה"ב מבפנים".

עסקת חטופים חמאס ד"ר מרדכי קידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד