כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אחרי למעלה מעשור

מערכת הולכת החשמל לירושלים תורחב: "יספק מענה לביקושים בעיר ובסביבתה"

התכנית נועדה לאפשר את הרחבת מערכת הולכת החשמל לירושלים על מנת לתת מענה לביקושים הגוברים בעיר ובסביבתה, ובכך לחזק את אמינות אספקת החשמל לבירה

מערכת הולכת החשמל לירושלים תורחב: "יספק מענה לביקושים בעיר ובסביבתה"
עבודות חברת החשמל צילום: יוסי וייס

אחרי עבודה של למעלה מעשור, המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה את תכנית מתאר ארצית (תמ"א) 10/ג/11. התכנית נועדה לאפשר את הרחבת מערכת הולכת החשמל לירושלים על מנת לתת מענה לביקושים הגוברים בעיר ובסביבתה, ובכך לחזק את אמינות אספקת החשמל לבירה.

מטרופולין ירושלים מחובר כיום למערכת החשמל הארצית באמצעות קו מתח של כ-400 ק"ו, המגיע עד לתחנת מיתוג בסמוך למושב אבן ספיר, וכן באמצעות קווי מתח של כ-161 ק"ו המגיעים מאזור מודיעין דרך פרוזדור ירושלים, זאת כיוון שאין באזור תחנות כוח לייצור חשמל. התמ"א שאושרה תאפשר הוספת קו מתח-על עליון חדש מאזור השפלה ועד תחנת מיתוג (תחמ"ג) חדשה בתחומי ירושלים, בסמוך למחלף גולדה מאיר, שצפויה לקום בשנים הקרובות. כעת, תופקד התכנית להערות הציבור. הקו שיקום מתוכנן על ידי חברת "נגה" לניהול המערכת, בהתאם לתכנית הפיתוח המאושרת.  

תוואי הרצועה לקו ההולכה נבחר לאחר שנערך תסקיר השפעה על הסביבה וכן התקיימה בחינה יסודית ומורכבת של חלופות, תוך התייחסות, בין היתר, ליתירות ולשרידות מערכת הולכת החשמל, מרחק מיישובים, היצמדות לתשתיות קיימות, השפעה על שטחים רגישים נופית וסביבתית, מניעת פגיעה בבטיחות טיסה ובפעילות מערכת הביטחון.

אורך תוואי רצועת הקו החדש הוא כ-30 ק"מ והוא צפוי להיצמד כמעט כל אורכו לקווי מתח על ומתח עליון קיימים וכן לתשתיות נוספות, ובהן כבישים ומסילות, עד לחיבורו לתחמ"ג המוצעת ולרשת ההולכה הקיימת צפונית לתחמ"ג.

חשמל הפסקת חשמל ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד