כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
120 שנה לפרעות

ראש העיר הציג לשר הישראלי את המלחמה באנטישמיות

השר לענייני דת מיכאל מלכיאלי בליווי רבה הראשי של מולדובה הרב פנחס זלצמן ערך סדרת פגישות מדיניות שעיקרן חיזוק הקהילה היהודית, מאבק בנגע האנטישמיות והנחלת זכרון השואה ופרעות קישינב בבתי הספר. השר מלכיאלי: "נשתף פעולה עם השלטונות המקומיים להגביר את המאבק בנגע האנטישמיות"

ראש העיר הציג לשר הישראלי את המלחמה באנטישמיות
ח"כ מיכאל מלכיאלי בביקור חיזוק בקהילה היהודית במולדובה צילום: באדיבות המצלם

במסגרת ביקור חיזוק שעורך השר לענייני דת ח"כ מיכאל מלכיאלי במולדובה, נועד השר יחד עם המארח רבה הראשי של מולדובה הרב פנחס זלצמן, עם מקבילו שר הדתות המולדובני מר ניקולא רדיטא בנוגע למצב בתי העלמין בקישינב ומולדובה כולה, ומציאת פתרונות לשיקום בתי העלמין. מר רדיטא הביע את מחוייבותו ומחויבותה של הממשלה לשמירה וחיזוקן של הקהילות היהודיות והמורשת היהודית.

את סדרת הפגישות החל השר מלכיאלי יחד עם רמ"ט הלשכה מר עקיבא חופי, בפגישת תדרוך עם שגריר ישראל במולדובה יואל ליאון. השגריר הממונה גם על ארמניה, סקר בפני השר את המצב הגיאו-פוליטי במדינה, את מצב האנטישמיות והיחס הציבורי לישראל ולסוגיית החטופים.

בימים אלה מציינים בקישינב 120 שנה לפרעות קישינב. נושא הנצחת הנספים עלה גם בפגישה עם ראש עיריית קישינב איון צ'באן. ראש העיר הציג את פעילות העירייה למלחמה באנטישמיות ואת האירועים להנצחת זכרם של הקדושים שנרצחו בפרעות. השר מלכיאלי וראש העיר יחד עם הרב הראשי הרב זלצמן, דנו בתכנית פדגוגית לבתי הספר בעיר בנושא זכרון השואה, פרעות קישינב וסובלנות לכל הדתות.

במהלך המסע לחיזוק הקהילה היהודית, ביקר השר מלכיאלי יחד עם הרב זלצמן במוסדות הקהילה, במקווה המרכזי המפואר של קהילת אגודת ישראל, בבית הספר היהודי רמב"ם, באנדרטה לזכרם של קדושי פרעות קישינב, בבית העלמין היהודי ובציונו של חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי יהודה לייב צירלסון זצ"ל שכיהן כרבה הראשי של מולדובה לפני השואה. השר מלכיאלי והרב זלצמן נשאו תפילה עבור כלל ישראל ולשחרורם של החטופים בעזה.

פגישות נוספות ערך השר עם סגן שר הפנים והמפקח הכללי של הבטחון בגבולות לשם הסדרת נושא המעבר בגבול בין מולדובה לאוקראינה, עבור העולים הרבים לציונו של רבי נחמן מאומן

השר מיכאל מלכיאלי: "בתום סיור בקהילה היהודית במלודובה ופגישות עם גורמי השלטון נוכחתי לראות מקרוב את פעילותו הכבירה של ידידי הגאון רבי פנחס זלצמן שליט"א אשר פועל ללא לאות לרווחתם ברוח ובגשם של חברי הקהילה היהודית, במהלך הפגישות השונות הדגישו גורמי הממשל את מחוייבותם לפעול ביד קשה נגד האנטישמיות בכדי למצמם את התופעה ואף למגרה".

מיכאל מלכיאלי הרב זלצמן מולדובה אוקראינה פרעות קישינב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד