כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
כך זה יעבוד

בשורה בשוק החשמל: תוכלו לחסוך אלפי שקלים בשנה - כל הפרטים

החל מ-25.7.2024 כל צרכן בישראל יוכל לבחור מאיזה ספק הוא רוכש את החשמל ויוכל ליהנות מהנחה של 5%-20% בתעריף החשמל בכל שנה. המהלך צפוי לחסוך לכל משק בית מאות ואף אלפי שקלים בשנה

בשורה בשוק החשמל: תוכלו לחסוך אלפי שקלים בשנה - כל הפרטים
חשבון חשמל צילום: חברת החשמל

מהפכת החשמל אושרה הערב (רביעי) במליאת רשות החשמל: למעשה, החל מ-25.7.2024 כל צרכן בישראל יוכל לבחור מאיזה ספק הוא רוכש את החשמל ויוכל ליהנות מהנחה של 5%-20% בתעריף החשמל בכל שנה. המהלך צפוי לחסוך לכל משק בית מאות ואף אלפי שקלים בשנה בהתאם להצעות המספקים, לאופי השימוש ולשעות צריכת החשמל. הרפורמה תחזיר לצרכנים לפחות 2 מיליארד שקלים בשנה. אישור הרפורמה מגיע לאחר קבלת תגובות הציבור למהלך במסגרת השימוע שהתפרסם לפני כחודש".

עד היום, רק צרכנים בעלי מונה חכם יכלו לעבור למספק חשמל פרטי. מהפכת החשמל שהשיק שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן ואושרה היום במליאת הרשות, תאפשר לכלל צרכני החשמל בישראל לפנות לכל אחד מ-47 מחזיקי רישיונות האספקה ולהשתייך אליהם כמספק החשמל הפרטי שלהם גם טרם התקנת מונה חכם בביתו.

נכון להיום פעילים במקטע האספקה 18 מספקים פרטיים, והרשות צופה כי לאחר הפתיחה לכלל הצרכנים, יציעו את שירותיהם מספקים נוספים. באמצעות כך, משקי בית ממוצעים צפויים לחסוך מאות עד אלפי שקלים בחודש בהוצאות החשמל. מהלך זה יגביר את התחרות בשוק החשמל ויאפשר לצרכנים ליהנות ממחירים נוחים יותר. 

רשות החשמל מסדירה את אופן המעבר של צרכן מחברת החשמל למספק פרטי, מפרטת את דרך ההתחשבנות עם הצרכן על בסיס "פרופיל צרכן", וזאת תוך שמירה על פשטות ובצורך בקריאת מונה מאומתת אחת בלבד.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן אמר: "החשמל הוא מוצר צריכה בסיסי בכל בית בישראל. הרפורמה שאושרה היום היא מהפכה היסטורית, שתפתח לראשונה מקום המדינה את שוק החשמל לתחרות. החל 25.7.2024 נאפשר לכל המשפחות בישראל לבחור את ספק החשמל שלהן, ונעניק לכל הצרכנים הזדמנות שווה להוזיל את חשבון החשמל במאות ואף אלפי שקלים בשנה".

חשמל הוזלה הנחה מחירים תחרות צרכנים בשורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד