כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
צה"ל נטל אחריות

הדרג המדיני לא עודכן על חיסול שלושת ילדיו של הנייה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לא עודכנו מראש על התקיפה בה חוסלו שלושת בניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס. צה"ל נטל הערב אחריות לחיסול והדגיש: "השלושה היו בדרכם לבצע פעילות טרור במרחב מרכז רצועת עזה"

הדרג המדיני לא עודכן על חיסול שלושת ילדיו של הנייה
הערכת מצב ביטחונית צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט לא עודכנו מראש על התקיפה בה חוסלו שלושת בניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הניה.

בכיר הישראלי שצוטט על ידי העיתונאי ברק רביד ציין כי צה"ל והשב"כ שביצעו את התקיפה בשיתוף פעולה התייחסו אליה כאירוע טקטי והיא בוצעה בשל פעילותם של השלושה בזרוע הצבאית של חמאס ולא בגלל היותם בניו של איסמאעיל הניה.

בתוך כך, צה"ל נטל אחריות על החיסול. בצה"ל הדגישו כי השלושה היו בדרכם לפעילות טרור.

מדובר צה"ל נמסר: "כלי טיס של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום בהכוונה מודיענית של אמ"ן ושב"כ, שלושה פעילים צבאיים של ארגון הטרור חמאס בדרכם לבצע פעילות טרור במרחב מרכז רצועת עזה. 

שלושת הפעילים שהותקפו הינם אמיר הניה, מפקד חוליה בזרוע הצבאית של חמאס, מחמד הניה, פעיל צבאי בארגון הטרור וחאזם הניה, פעיל צבאי נוסף בארגון הטרור.

צה״ל מאשר כי הפעילים הם שלושה מילדיו של איסמעיל הניה, ראש הלשכה המדינית של חמאס", נמסר.

כזכור,  מוקדם יותר היום, שלושה מבניו של איסמעיל הנייה וכמה מנכדיו חוסלו בתקיפה ישראלית במחנה הפליטים א-שאטי שממערב לעיר עזה.

רשת אל ג'זירה דיווחה כי התקיפה בוצעה באמצעות טיל ששוגר על ידי מל"ט ישירות לעבר המכונית והרג את כל מי שהיה בה, למעט ילדה בודדת שנפצעה באורח בינוני ופונתה לבית החולים.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, הגיב לאל-ג'זירה על החיסולים: "אני מודה לאלוהים על הכבוד הזה שהוא העניק לנו באמצעות מות הקדושים של שלושת בני וכמה נכדי. בני המעונים זכו לכבוד, הבנים שלי נשארו עם אנשינו ברצועת עזה ולא עזבו את הרצועה. כל עמנו וכל תושבי עזה שילמו מחיר כבד בדם ילדיהם, ואני אחד מהם. עם הכאב והדם האלה, אנו יוצרים תקווה, עתיד וחופש עבור עמנו, מטרתנו והאומה שלנו".

 

בנימין נתניהו צה"ל יואב גלנט מלחמת חרבות ברזל חיסול בעזה איסמעיל הנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד