כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
יעלה לאישור

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון בנושא עובדים זרים

בוצעה עבודת מטה אינטנסיבית בהובלת מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי בכדי לאפשר הגדלה בהיקף נרחב של כמות העובדים הזרים בישראל. בתום הדיון, ראש הממשלה הנחה להביא לאישור הממשלה כבר בשבוע הבא את החלטת ממשלה בנושא

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון בנושא עובדים זרים
ישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (רביעי) דיון בנושא עובדים זרים, בלשכת רה״מ בירושלים.

בהמשך להנחיית ראש הממשלה, בוצעה עבודת מטה אינטנסיבית בהובלת מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי בכדי לאפשר הגדלה בהיקף נרחב של כמות העובדים הזרים בישראל, הפחתת יוקר המחיה, וצמצום משמעותי של הבירוקרטיה והחיכוך בינה לבין המגזר העסקי, וזאת תוך שיפור הפיקוח והאכיפה על העסקת עובדים זרים ושמירה על זכויותיהם. 

בתום הדיון, ראש הממשלה הנחה להביא לאישור הממשלה כבר בשבוע הבא את החלטת ממשלה בנושא. החלטה זו תקבע את היקף העובדים הזרים בישראל ותקבע מנגנון התאמה במקרים של אבטלה חמורה במשק שתשפיע על תעסוקת ישראלים. עוד נקבע כי הממשלה תסמיך ועדת מנכ"לים בראשות מנכ"ל משרד רה״מ להקצות את המכסה בין ענפי המשק השונים לפי הצורך שיעלה ממשרדי הממשלה מגורמי המשק.

כמו כן, צפויה הפחתה משמעותית של האגרות ודמי ההיתר שמשלמים המעסיקים בכדי לאשר את העסקתם של העובדים הזרים, מהלך שצפוי להתגלגל אל הצרכן בתחומי הבנייה, החקלאות, התעשייה ועוד. בנוסף, ינותבו משאבים להגברת מערך הפיקוח והאכיפה ולטיפול בהיבטי עובדים זרים, מהלך שיאפשר גם הקלה של הנטל הרגולטורי על המעסיקים.

עוד יצוין, כי הודות למימון משותף של משרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומשרד הבינוי והשיכון, סוכם לפני כשבוע על הגעתם של למעלה מ-6,000 עובדים מהודו במהלך החודשים אפריל ומאי, שיגיעו ב״רכבת אווירית״ בעקבות סבסוד טיסות השכר. מדובר במספר הגדול ביותר של עובדים זרים שיגיעו לישראל לענף הבניין בפרק זמן קצר.

בדיון השתתפו שר האוצר, שר הפנים, שר הרווחה, שר הבינוי והשיכון, מזכיר הממשלה, מנכ״ל משרד רה״מ, מנכ״ל משרד החוץ, מנכ״ל משרד הכלכלה, מנכ״ל משרד הפנים, מנכ״ל משרד המשפטים, מנכ״ל משרד התחבורה, מנכ״ל משרד השיכון, מנכ״ל משרד העבודה, יו״ר המועצה הלאומית לכלכלה, מנכ״ל משרד החקלאות ומנהל רשות האוכלוסין וההגירה.

בנימין נתניהו עובדים זרים ישיבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד