כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
קריאה לפטרו

רזי ברקאי על החיסול בעזה: "שישה חבר'ה שאנחנו הרגנו סתם"

רזי ברקאי הגיב הערב ב'ערוץ 13' על חיסולם של בניו ונכדיו של אסמאעיל הנייה וטען: "שישה חבר'ה שאנחנו הרגנו סתם"

רזי ברקאי על החיסול בעזה: "שישה חבר'ה שאנחנו הרגנו סתם"
רזי ברקאי צילום: מתוך שידורי ערוץ 13

מגיש גל"צ רזי ברקאי, המשתתף בפאנל 'אזור מלחמה' בהגשת רביב דרוקר ב'ערוץ 13', ביקר הערב (רביעי) את חיסולם של בני ונכדי מנהיג חמאס איסמעיל הנייה וכינה את התקיפה: "שישה חבר'ה שאנחנו הרגנו סתם".

יצוין כי גם סגן הרמטכ"ל לשעבר וח"כ לשעבר יאיר גולן מתח ביקורת חריפה על עיתוי החיסולים האחרונים. לדבריו: "החיסולים שביצע צה״ל אתמול והיום בסוריה וברצועת עזה, מוצדקים וראויים ככל שיהיו, מצביעים על ליקוי מאורות מדיני בכל הקשור לעיתוי שנבחר. ביצוע פעולות כל כך דרמטיות, ערב עסקה אפשרית לשחרור החטופים, מהווה עוד נדבך חמור בהפקרתם".

למרות טענותיהם, בצה"ל ושב"כ פרסמו הערב הודעה רשמית שבה נכתב מפורשות כי  המחוסלים עסקו בטרור. 

בהודעה הרשמית נכתב: "צה"ל ושב"כ חיסלו שלושה פעילי חמאס בזרוע הצבאית של ארגון הטרור במרכז רצועת עזה. כלי טיס של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום (ד') בהכוונה מודיענית של אמ"ן ושב"כ, שלושה פעילים צבאיים של ארגון הטרור חמאס בדרכם לבצע פעילות טרור במרחב מרכז רצועת עזה. 

שלושת הפעילים שהותקפו הינם אמיר הניה, מפקד חוליה בזרוע הצבאית של חמאס, מחמד הניה, פעיל צבאי בארגון הטרור וחאזם הניה, פעיל צבאי נוסף בארגון הטרור.

צה״ל מאשר כי הפעילים הם שלושה מילדיו של איסמעיל הניה, ראש הלשכה המדינית של חמאס.

עם זאת גורם צבאי אישר כי מוכרת טענה בדבר פגיעה בקרובי משפחה נוספים של הנייה, ביניהם קטין. מידע זה אינו מאומת על ידי צה"ל.

בעקבות דבריו, פנה שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו' לגלי צה"ל ולשר הביטחון יואב גלנט לפטר מיידית את רזי ברקאי מהגשה בתחנה הצבאית. בנוסף פנה הארגון לרשות השניה "להטיל קנס כספי כבד על 'ערוץ 13' שהצטרף בכך לאל גז'ירה". כלשונו.

במכתב ששיגר גליק נכתב בין היתר: "מדינת ישראל נלחמת על חייה. חיילי צה"ל מוסרים נפשם יום יום שעה שעה למען הגנת העם והמולדת. חרף זאת בשידור חי רזי ברקאי מאשים את צה"ל בהרג סתם של ילדי משפחת איסמעיל הנייה. הוא לא מתבייש ולא ביקש שום תגובה מדובר צה"ל לפני והסתמך על החמאס. מתברר כמובן שדבריו היו שקרים גסים".

רזי ברקאי יאיר גולן חיסול בעזה איסמעיל הנייה מלחמת חרבות ברזל ערוץ 13

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד