כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
הבדלים תרבותיים

הסקר האחרון של קמיל פוקס ז"ל על המגזר החרדי

החרדים קונים יותר דירות. הסקר האחרון של קמיל פוקס בימיו האחרונים שנעשה ע״י קבוצת בל. רק ל-38% מהנשאלים בגילאי 41-50 יש בעלות על דירה למגורים

הסקר האחרון של קמיל פוקס ז"ל על המגזר החרדי
דירות/נדל"ן צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

אחרי חודשים ארוכים של קפאון, הן בגלל הריבית הגבוהה והן בשל מחסור חמור בידיים עובדות בעקבות המלחמה, שוק הנדל"ן מתחיל לגלות סימני התעוררות שמורגשים בשטח, והיקף העסקאות, כך על פי נתוני הלמ"ס, עלה ב-14% בינואר האחרון בהשוואה לאשתקד. ומה יהיה עם מחירי הדיור? סקר של קבוצת בל נדל"ן מעלה - 64% מהישראלים סבורים שמחירי הנדל"ן יעלו אחרי המלחמה.
 
רק ל-8% מהישראלים בגילאי 21-30 באוכלוסייה הכללית יש בעלות על דירה למגורים, כך עולה מסקר שערכה קבוצת בל נדל"ן בחודש האחרון, במטרה לבחון מגמות בשוק הנדל"ן בקרב הציבור בישראל, בפרט לאור המלחמה המתמשכת. הסקר נערך בקרב 14,600 משתתפים במגזר הכללי והחרדי. ניתוח נתוני הסקר בוצע על ידי הפרופסור קמיל פוקס במהלך החודש האחרון. זהו הסקר האחרון של קמיל פוקס בימיו האחרונים שנעשה ע״י קבוצת בל.
 
מהסקר עולה באופן בולט וברור למדי, כי שיעורי בעלי נכסים למגורים עולה עם קבוצת גיל. עם זאת מעניין לציין כי שיעור בעלי הדירה למגורים בגילאים 21-30 גבוה יותר בקרב המגזר החרדי (11%) לעומת המגזר הכללי (8%).

אחד הנתונים המפתיעים בסקר הוא כי רק ל-38% מהנשאלים בגילאי 41-50 יש בעלות על דירה למגורים. גם כאן הנתון גבוה יותר במגזר החרדי ועומד על 49% בקרב אותה קבוצת גיל; למעשה, בכל קבוצת גיל שנבדקה - החרדים קונים יותר דירות.

"הנתונים שופכים אור על ההבדלים התרבותיים בין האוכלוסיות, אותן אנחנו פוגשים מדי יום במשרדים שלנו" אומרת יפעת זיו, סמנכ"ל השיווק של הקבוצה. נכון שהחלום הישראלי האולטימטיבי הוא להגיע לדירה וזה תקף לכל גווני קשת החברה הישראלית, אלא שבמגזר החרדי שנישא בגיל צעיר יותר, אנחנו רואים יותר בעלי דירות בקרב משפחות צעירות, בטווח הגילאים 21-30, מאשר באוכלוסייה הכללית בטווח גילאים דומה".

"צריך להבין. כשזוג חרדי מתחתן המטרה האולטימטיבית, המיידית, היא רכישת דירה והכל מכוון לשם. אפשר לחסוך בריהוט, בירח דבש, בלימודים גבוהים, בטיסות לחו"ל, בביגוד, אפילו במזון, אבל לא מוותרים על הדירה" מציינת זיו, ומוסיפה: "בשנים האחרונות החלום לרכוש דירה בישראל הולך ומתרחק ממעמד הביניים, ולא משנה מאיזה מגזר אתה. מספר המשכורות הנדרש כדי לקנות כאן דירה שערורייתי ועולה בהתמדה".

סקר הנדל"ן קבוצת בלתוצאות הסקרצילום: סקר הנדל"ן קבוצת בל

עוד אמרה: "אנשים שואלים את עצמם: "עד לאן זה עוד יכול להגיע?!" אבל הפער ההולך ומעמיק בין הביקוש לדיור לכמות התחלות הבניה בישראל, לא מצייר תמונה ורודה להמשך, ואלמלא תהיה כאן תכנית ממשלתית חכמה, מקיפה, שנותנת מענה ברור לכוח האדם החסר, לזירוז תהליכים בירוקרטיים, להפשרת קרקעות לבניה - מחירי הדירות עלולים להמשיך ולעלות".

סקר הנדל"ן קבוצת בלתוצאות הסקרצילום: סקר הנדל"ן קבוצת בל

ומסתבר שגם הציבור הישראלי חושב כך. מנתוני הסקר עולה כי שיעור הצופים עלייה במחירי הנדל"ן גבוה משמעותית ובצורה מובהקת, משיעור הצופים ירידה במחירי הנדל"ן. באוכלוסייה הכללית, 64% לעומת 26%, ובאוכלוסייה החרדית 52% לעומת 22%.

 "סקר הנדל"ן קבוצת בל"תוצאות הסקרצילום: "סקר הנדל"ן קבוצת בל"

 
מתוך: "סקר הנדל"ן קבוצת בל" מרץ 24.

דירות סקר חרדים קמיל פוקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד