כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
זאת לא מתיחה

בן 12 פתח תיק במס הכנסה ובמע"מ - משווים אותו לעמית סגל

בן 12 נכנס למשרדי רשות המיסים בגבעת שאול בירושלים ואמר לפקידות המופתעות "אני מעוניין לפתוח עסק". יהונתן מחזיק עכשיו בתואר בעל העסק הצעיר בישראל

בן 12 פתח תיק במס הכנסה ובמע"מ - משווים אותו לעמית סגל
יהונתן גרוסמן עם התעודה צילום: באדיבות המשפחה

פקידות מע"מ ומס הכנסה היו המומות כשלמשרדי רשות המיסים בירושלים נכנס בן 12 וביקש לפתוח עסק. יהונתן גרוסמן בן ה-12 הסביר לפקידות שחשבו שראו כבר הכל שהוא יוצר תוכן ברשתות החברתיות וחברות דורשות קבלה כשהן משלמות לו.

יהונתן מחזיק עכשיו בתואר בעל העסק הצעיר בישראל ועובד על תוכנית עסקית שתשתלב בין הלימודים. גולשים רבים משווים אותו לעמית סגל בימיו הראשונים כאיש תקשורת צעיר.

בסוף השבוע שעבר יהונתן החליט להפוך את התחביב גם למקצוע עם תעודה רשמית של עוסק פטור. הכוכב בן ה-12 שמעלה מדי יום תוכן מרגש וזוכה למאות אלפי צפיות, תגובות ושיתופים הבין בגיל צעיר מאוד שאת הכוח שיש לו ברשתות החברתיות אפשר לנסות לתרגם גם לכסף ולכן הוא נכנס למשרדי רשות המיסים בגבעת שאול בירושלים ואמר לפקידות המופתעות "אני מעוניין לפתוח עסק".

הפקידות הוותיקות במס ערך מוסף ומס הכנסה שחשבו שראו כבר הכל היו בטוחות בתחילה כי מדובר במתיחה. "אי אפשר לפתוח עסק בגיל כזה, אתה בטח עובד עלינו", אמרו לצעיר שהגיע למשרדים מלווה באביו וחשבו שהאב הוא זה שמעוניין לפתוח עסק. "איך אתה מתכוון להרוויח כסף?" הן שאלו וגילו שבעלי עסקים מציעים לשלם סכומים משמעותיים תמורת שיווק יצירתי וממוקד ברשתות החברתיות. 

"אני מדבר לדור הצעיר וכמות האנשים עד גיל 30 שצורכים את התוכן שלי היא עצומה", הסביר יהונתן ל'בחדרי חרדים', "אחרי חצי שנה של יצירת תוכן, כמות הפניות לשיתופי פעולה עסקיים גדלה מאוד וההורים שמנהלים את הדפים הדיגיטליים שלי החליטו שנכון יהיה לפתוח תיק מסודר מול רשויות המס כדי שאוכל להוציא לעסקים קבלות כמו המשפיענים הגדולים. החוויה ברשות המיסים היתה נפלאה, אחרי השוק הראשוני של הפקידות  חתמנו על כל המסמכים".

לאור העלייה המתמשכת בכמות הצפיות בסרטונים של הכוכב הצעיר זיהו כנראה בעלי עסקים רבים פלח שוק חדש. "המון בעלי חברות ומנהלי סושיאל קטנים וגדולים החלו לפנות אלי בשבועות האחרונים וביקשו מוטיב שמשלב את העסק שלהם בצורה שתדבר לקהל העוקבים שלי", אמר יהונתן, "הדור שלנו זה דור העתיד והטכנולוגיה בוודאות משנה את כללי המשחק".

יהונתן גרוסמן טיקטוק מס הכנסה מע"מ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד