כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"היית מקור השראה"

דרישה לטפל במרצה הבכירה שחלקה שבחים למחבל המתועב

בדברי הפרידה מהמחבל וליד דקה, כתבה בין היתר: "היית מקור השראה אינסופי, אחד מבניו המעולים של העם הפלסטיני. האינטלקטואל, החבר, אציל הנפש, ביתר הרחבה"

דרישה לטפל במרצה הבכירה שחלקה שבחים למחבל המתועב
כלא. אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שר החינוך יואב קיש פנה לאוניברסיטת תל אביב בבקשה לטפל משמעתית "ובמלוא החומרה" במרצה ד"ר ענת מטר ששיבחה את המחבל וליד דקה שרצח את החייל משה תמם ומת השבוע ממחלה ממארת.

ד"ר ענת מטר, מרצה בכירה לפילוסופיה מאוניברסיטת תל אביב, פרסמה אמש ברשתות החברתיות מילות פרידה מהמחבל וליד דקה, שמת השבוע. דקה, האסיר הביטחוני הוותיק ביותר בבית כלא בישראל, הורשע במעורבות בחוליה שחטפה ורצחה את החייל משה תמם בשנות ה-80.

"היית מקור השראה אינסופי, אחד מבניו המעולים של העם הפלסטיני", כתבה ד"ר מטר. "עוד אכתוב על וליד דקה, האינטלקטואל, החבר, אציל הנפש, ביתר הרחבה, כשאצליח למצוא מילים. לאורך השנים, קיוויתי שווליד ישוחרר עם קיצור עונשו בשליש או למצער בשנים אחדות".

צילום מסךהפוסט של ענת מטרצילום: צילום מסך

בתגובה, כתב לה שר החינוך יואב קיש: "הזדעזעתי עמוקות לקרוא את הדברים, שכן לא יעלה על הדעת שמרצה בכירה באוניברסיטה בישראל תביע הערצה פומבית כלפי מחבלים עם דם על הידיים ותגיד אותו כמקור השראה". במקביל, פנה שר קיש אל הנהלת אוניברסיטת תל אביב בדרישה שיפעלו בהתאם ובמלוא החומרה כלפי הדוקטור.

נציגי תנועת 'אם תרצו' הגישו תלונה במשטרה נגד המרצה - שהתבטאה כבר בעבר באופן שנוי במחלוקת, כשכתבה על דגל ישראל שנתלה באוניברסיטה: "ככה נראית מחלה". במקביל דווח היום כי במשטרה בוחנים פתיחת חקירה נגדה. 

בנוסף, סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב פרסמו הצהרה, בה הם מבקשים לפטר את המרצה מעבודתה, ומתכוונים להפגין מחר נגד ד"ר מטר: "אנו, סטודנטים באוניברסיטת תל אביב, ללא השתייכות למפלגה פוליטית מסוימת, נחשפנו לדבריה של המרצה שלא משתמעים לשני פנים - מתנגדים בתוקף אליהם - ודורשים שהיא תפוטר מהאוניבירסיטה לאלתר. כזכור, זו לא הפעם הראשונה שהיא מתבטאת באמירה חסרת רגישות כזאת, שכן לפני שנתיים כתבה בפוסט אחר בפייסבוק כי 'דגל ישראל הוא מחלה'. בימים אלו שהעם בשעתו הקשה, כאשר החטופים הישראלים עדיין שבויים בעזה וחיילים נופלים מדי יום - אנו מצפים לגלות רגישות ביתר שאת למצב. אנו נמשיך להילחם עד שד"ר מטר תפוטר לאלתר".

 

וליד דקה ענת מטר אוניברסיטת תל אביב משה תמם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד