כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מכה לענף הבנייה

ידעתם? 70 אחוז מהברזל מגיע מטורקיה, 15 אחוז מהמלט

יו"ר ארגון הקבלנים ת"א והמרכז, עמית גוטליב, התריע מפני ההשלכות של האמברגו הטורקי: "המדינה שלנו אלופה בלשים את כל הז'יטונים שלה במקום אחד"

ידעתם? 70 אחוז מהברזל מגיע מטורקיה, 15 אחוז מהמלט
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

טורקיה הכריזה כי היא תגביל יצוא של מוצרים לישראל עד סיום המלחמה והכרזה על הפסקת אש. עמית גוטליב, יו"ר ארגון הקבלנים ת"א והמרכז וסגן נשיא התאחדות הקבלנים, הסביר בראיון לרדיו 103FM את המשמעויות והבעיות שעלולות להיווצר בשל המצב.

"עוד גזרה על הענף הבנייה, שגם ככה סובל ממשבר. ובנוסף עכשיו עוד גזרה חדשה של מוצרים מיובאים מטורקיה, ועכשיו יצטרכו לחפש אלטרנטיבה ממקומות אחרים", הבהיר.

לאיזה מוצרים מדוברים יש קשר הכי חזק לענף הבנייה?

"בעיקר הברזל - 70 אחוז מהברזל מגיע מטורקיה, 15 אחוז מהמלט ועוד, ואם באמת הצו הזה ייכנס לתוקף, זה יגרום לעליית מחירים. קודם כול אנו מקווים שהאירוע הזה לא יקרה ויצא לפועל, אבל אנו לא יודעים מה יקרה הפעם, ונכון לעכשיו חייבם להתייחס לזה בכובד ראש", אמר.

בנוסף ציין: "ארדואן יצא בהצהרות, אבל אנחנו לא יודעים מה יקרה אף פעם. האלטרנטיבות במקומות אחרים בעולם. המדינה שלנו אלופה לשים את כל הז'יטונים שלה במקום אחד", הדגיש. 

"אנחנו כן יכולים להביא ממדינות אחרות, כמו גם מסין שהבאנו לפעמים, אך לא מעט חברות כבר לא שולחות לפה עקב המשבר עם החות'ים. אנחנו כרגע צופים עליית מחירים דרמטית. בענף התשתיות המצב הרבה יותר קשה".

על בעיית הפועלים ציין: "זה כישלון מוחלט של המדינה. המדינה שלחה את הקבלנים להביא את רוב הפועלים מיהודה ושומרון, ועכשיו ראינו שזו הייתה טעות, והגיעו עד היום בחצי שנה רק 1500 פועלים כי המדינה מקשה מאוד על הבאתם, בין אם זה בתעודת יושר ובין אם במסמכים רפואיים שמקשים מאוד - זה מדינות אחרות, הן פחות מפותחות".

לדבריו, "מישהו היה לוקח לפני 7 באוקטובר תעודת יושר מהפועלים הערביים ביהודה ושומרון?".

בנייה ברזל טורקיה מלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד