כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לצד ישראל

חבר הפרלמנט זעם: "שר החוץ שורף במו ידיו את היחסים"

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב הגיב לדבריו של שר החוץ הצרפתי שקרא לסנקציות נגד ישראל: ״אמירה חסרת אחריות וחמורה״

חבר הפרלמנט זעם: "שר החוץ שורף במו ידיו את היחסים"
מאיר חביב בפרלמנט צילום: באדיבות המצלם

סטפן סז'ורנה שר החוץ הצרפתי אמר אתמול כי יש להפעיל לחץ ואולי אפילו להטיל סנקציות על ישראל, כדי שתפתח מעברים נוספים לכניסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה. 

חבר הפרלמנט הצרפתי היהודי מאיר חביב הגיב לדבריו: ״סנקציות נגד ישראל? בושה! שר החוץ שורף והורס במו ידיו את היחסים בין צרפת לישראל! יום לפני ביקור נשיא הכנסת בצרפת! איך הדיפלומטיה הצרפתית יכולה לרדת כל כך נמוך ולהתיישר עם עמדות השמאל הקיצוני?".

חביב המשיך: "הופכים את הקורבן לרודן בזמן שישראל מגנה על עצמה בעקבות פוגרומים, מעשי הטבח הקשים ביותר בתולדותיה. למרות ש-3 צרפתים עדיין מוחזקים כבני ערובה במנהרות הטרור, 42 מבני ארצנו נטבחו ב-7 באוקטובר ומאיימים ב-7 חזיתות להשמיד את ישראל-שר החוץ עושה טעות היסטורית".

חביב המשיך: "כזכור, אנחנו הצרפתים לא נקטנו עשירית מאמצעי הזהירות של ישראל כאשר הפצצנו את אל-קעידה ברקה ובמוסול! הפתרון האחד והיחיד להפסקת אש הוא שחרור מיידי של כל החטופים. כפי שאמרתי בעבר, הפקרת ישראל לכוחות הטרור, זה להחליש את הערכים שלנו, זה להחליש את צרפת".

לסיום אמר: "בשם 180,000 הצרפתים שחיים בישראל, בשם כל יהודי צרפת המחוברים עמוקות לישראל ובשם כל ידידי ישראל: האמירה זו מביישת את צרפת!. הקול של צרפת לא יכול להיות לשמש למסרים של חמאס, של השמאל הקיצוני האנטישמי ושל אויבי ישראל".

לאחר דבריו עוררו סערה שר החוץ של צרפת אמר כי אין תוכנית מיידית להטיל סנקציות על ישראל כדי לאלץ אותה לאפשר סיוע הומניטרי נוסף לפלסטינים בעזה, מה שצמצם את עמדתו לאחר התבטאויות נוקשות יותר שנאמרו בתחילת השבוע.

"אין בשלב זה תוכנית לסנקציות כלליות נגד ישראל", אמר למחוקקים באסיפה הלאומית.

צרפת הטילה לאחרונה סנקציות נגד כמה מתנחלים שלדבריה קשורים לאלימות נגד פלסטינים בגדה המערבית, והיא "תמשיך לעשות זאת", הוא אמר.

דבריו המרוככים הגיעו יממה לאחר שהשר אמר כי סנקציות עשויות להיות אופציה להפעיל לחץ על ממשלת ישראל.

צרפת מאיר חביב מלחמת חרבות ברזל חמאס סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד