כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מונולוג

ניר דבורי נגד בני גנץ: "אני עצבני אש, די לקשקשת"

"תפעילו לחץ, תעשו פעולות, תיכנסו לרפיח, תיכנסו למחנות המרכז, תפציצו מהאוויר, תבואו מהים, אני צריך ללמד אתכם מה לעשות? רק תעשו כבר". אמר הפרשן הצבאי

ניר דבורי נגד בני גנץ: "אני עצבני אש, די לקשקשת"
ניר דבורי צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

הפרשן הצבאי של 'חדשות 12', ניר דבורי, שהפך לאחת הפנים של המלחמה, פתח במונולוג באולפן נגד מסיבת העיתונאים שקיים השר בני גנץ בשדרות. 

דבורי אמר בתוכנית בהגשת עופר חדד: "תעשו, תפסיקו לדבר. אני אגיד לך את האמת, אני עצבני אש, אי אפשר עם כל הקשקשת הזאת. יש עכשיו משא ומתן, חמאס החצוף הזה עוד מרשה לעצמו לסובב אותנו בכחש".

הוא קרא לדרג המדיני והצבאי: "תפעילו לחץ, תעשו פעולות, תיכנסו לרפיח, תיכנסו למחנות המרכז, תפציצו מהאוויר, תבואו מהים, אני צריך ללמד אתכם מה לעשות? רק תעשו כבר. אי אפשר לבוא ולספר לנו במסיבות עיתונאים את כל הסיפורים האלה ואחר כך בפועל בשטח לא קורה שום דבר".

עוד אמר דבורי: "איך אתם רוצים ככה להביא חטופים, אז או שאתם עושים או שאתם מדברים, אי אפשר יותר עם המשחק הזה. מדינת ישראל לא יכולה לעצור את המערכה כי החטופים לא בבית, כי לא פירקנו עד הסוף את חמאס. לא משנה מה כולם אומרים, אנחנו צריכים לקדם ולהתעקש עליו. תראו לנו בפועל בשטח מה אתם עושים, ואני לא חושב שעושים ולא עושים מספיק.

"ראיתי שמנסים לגלגל על הרמטכ"ל ועל הצבא. תאמין לי אני יודע מבפנים ומכיר את התוכניות שהעמיד הצבא לדרג המדיני, הוא מקבל את מה שהצבא אומר אבל לא נותן לו את האור הירוק לפעול וזה איום ונורא". סיכם דבורי.

יו"ר 'המחנה הממלכתי', השר בני גנץ קיים אמש הצהרה לתקשורת בשדרות בסיום ביקור סיעתי בעיר וישיבת סיעה שהתקיימה מוקדם יותר בקיבוץ יד מרדכי.

ברקע הדשדוש בלחימה אמר גנץ: "הלחימה מול החמאס תארך זמן. נערים שנמצאים כעת בחטיבת הביניים, עוד ילחמו ברצועת עזה, כמו באיו"ש ומול לבנון. אבל האמת צריכה להיות ברורה, והראש צריך להיות זקוף על הישיגנו: מבחינה צבאית – חמאס מובס. לוחמיו מחוסלים או מסתתרים. יכולותיו נגדעות, ובמה שנותר נמשיך ונכה. הניצחון יבוא צעד אחר צעד. אנחנו בדרך אליו, ולא נעצור. אנחנו ניכנס לרפיח. אנחנו נחזור לחאן יונס. ואנחנו נפעל בעזה. בכל מקום שבו יהיו יעדי טרור – צה"ל יהיה. חופש הפעולה המבצעי שלנו בעזה – ישאר, ישמר וימומש".

לדבריו, "את ההישג הצבאי, יש להשלים בהישג אזרחי: החזרת התושבים לביתם וצמיחת היישובים. ואת שני ההישגים האלו, יש להשלים בהישג מדיני, להחלפת חמאס ברצועת עזה, ולחיזוק היציבה האזורית של ישראל במזרח התיכון. עלינו לזכור, אנחנו נמצאים בקרב של נחישות לאומית – ואנחנו נהיה יותר נחושים מאויבינו.

משום שאנחנו בלחימה ארוכה, עלינו להסתכל על זירת המלחמה באופן רחב. הצורך הדחוף ביותר מוסרית ולאומית – הוא להשיב את חטופינו. צוות המשא ומתן שלנו עושה מאמצים אדירים. לצד לחץ צבאי, יש חשיבות עליונה גם ללחץ המדיני. שוחחתי על כך גם עם בכירים בארה"ב ובאזור - זה הזמן להפעיל את כל המנופים על חמאס. ראשי חמאס צריכים לדעת שלצד המחיר הצבאי, העולם ומדינות האזור יגבו מהם מחיר כבד אם יכשילו את המתווה שעל הפרק.

ולצד המאמצים בדרום, המשימה האופרטיבית הדחופה ביותר כעת היא להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם. ואנחנו נחזיר אותם. יהיה המחיר אשר יהיה – נעמוד בברית שבין המדינה לאזרחיה". כך השר גנץ.

ניר דבורי מלחמת חרבות ברזל בני גנץ מסיבת עיתונאים רפיח חמאס עסקת חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד