כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הניסיונות כשלו

בית המשפט פסק: הטמבוריה בעיר החרדית לא תיסגר

המשטרה ניסתה לסגור טמבוריה בעיר אלעד שפועלת מתחת לבניין מגורים. בית המשפט דחה את הבקשה ואלו הנימוקים

בית המשפט פסק: הטמבוריה בעיר החרדית לא תיסגר
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

משטרת ישראל ביקשה מבית המשפט להורות על סגירה של טמבוריה הפועלת בעיר אלעד, בטענה כי היא פועלת מתוך בניין מגורים, מחזיקה חומרים מסוכנים ופועלת ללא רישיון עסק.

בבקשת המשטרה נטען, כי העסק מנוהל בקומת קרקע בבניין מגורים ולפיכך העסק גם לא יוכל לקבל רישיון עסק, שכן יעוד הקרקע הוא למגורים. עוד טענה המשטרה, כי בעסק מוחזקים חומרים מסוכנים ורעלים.

השופט טל ענר, מבית משפט השלום בראשון לציון, דחה את בקשת המשטרה וקבע כי על מנת שבית המשפט יורה על  סגירת עסק, יש להוכיח כי מדובר בעסק טעון רישיון עסק, מה עוד שסגירת עסק היא צעד חריף בשל פגיעה בחופש העיסוק  ובפרנסת בעל העסק. השופט הוסיף וקבע באופן תקדימי, כי חנות למכירת כלי עבודה וחומרי בניין, הידועה במקומותינו כ "טמבוריה", אינה מוגדרת כשלעצמה כעסק טעון רישוי.

השופט נימק את החלטתו לדחות את בקשת המשטרה, בין היתר, בכך שעל פי התמונות שהציגה, בעסק נמכרים חומרי בנייה שגרתיים כגון צבעים, דבקים, מדללים, חומרי איטום וציפוי ואין כל אינדיקציה שהם מכילים חומרים מסוכנים כהגדרתם בחוק. רעלים כהגדרתם בחוק, חייבים בסימון ברור על גבי האריזה ומעיון בתמונות לא נראה מוצר כלשהו שסומן כ'רעל'.

השופט הוסיף, כי הטענה לפיה בשתי ביקורות "התגלו בעסק חומרים מסוכנים ללא אמצעי הגנה נאותים", לא נתמכה בראיה כלשהי, לכן אין מנוס אלא להתעלם מטענה זו. באשר לטענת התביעה, כי בעסק מאוחסנים מוצרי מתכת כמו מסמרים, שרשראות ברזל, חלקי צנרת ומרזבים, השופט ענר ציין, כי גם בחנות בגדים ניתן למצוא מוצרי מתכת בדמות קולבים או רוכסנים, בחנות צעצועים ניתן למצוא משחקי הרכבה עשויים מתכת ובחנויות תכשיטים,  התכשיטים  עשוים ממתכת.

ישראל הדריעו"ד קובי בר-לבצילום: ישראל הדרי

בא כוחו של בעל העסק עו"ד קובי בר-לב, העוסק ברישוי עסקים ודיני איכות הסביבה, הציג בדיון מכתב ממנהלת מחלקת רישוי עסקים בעיריית אלעד, ממנה עלה כי מביקורת עדכנית שנערכה בעסק הגיעה העירייה עצמה למסקנה, כי מדובר בפעילות שאינה טעונה רישיון עסק לפי צו רישוי עסקים ופטרה אותה מרישיון עסק.

בהקשר זה קבע בית המשפט, כי לא הגיוני שהמדינה תדבר בשני קולות: זרוע אחת, המוניציפאלית תקבע שמדובר בעסק שאינו טעון רישיון ואילו זרוע אחרת, המשטרתית, תבקש לסגור אותו בשל פעילות ללא רשיון.

בסיכומו של דבר, בית המשפט דחה את בקשת המשטרה וקיבל את טענותיו של עו"ד קובי בר-לב, בא כוחו של בעל הטמבוריה.

טמבור אלעד סגירת עסק חומרים מסוכנים בית משפט פסק דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד