כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעיצומה של המלחמה

המדינה המוסלמית הגדולה בעולם תכונן קשרים עם ישראל

המדינה המוסלמית הגדולה בעולם הסכימה להתחייב לכונן קשרים רשמיים עם ישראל, בתמורה להצטרפותה ל-OECD. נדרש קונצנזוס של כל 38 המדינות החברות בארגון, כולל קיום יחסים דיפלומטיים בין כל המדינות בארגון

המדינה המוסלמית הגדולה בעולם תכונן קשרים עם ישראל
דגל אינדונזיה צילום: pixabay

אחרי שלושה חודשים של מגעים חשאיים בין ישראל, אינדונזיה וה-OECD, הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי שבו חברות 38 מדינות, הושג הסכם: המדינה המוסלמית הגדולה בעולם תנרמל את יחסיה עם ישראל, שבתמורה תסיר את התנגדותה לצירופה ל-OECD. כך דיווח איתמר אייכנר ב-Ynet.

אינדונזיה רצתה להתחיל בתהליך של הצטרפות לארגון המדינות המפותחות, ולשם כך נדרש קונצנזוס של כל 38 המדינות החברות בארגון, כולל קיום יחסים דיפלומטיים בין כל המדינות בארגון.

על פי הדיווח, במכתב ששלח לפני כשבועיים מזכ"ל ארגון ה-OECD מתיאס קורמן לשר החוץ ישראל כ"ץ, ושנוסחו אושר על ידי אינדונזיה, נכתב: "אני שמח לבשר שהמועצה הסכימה רשמית לתנאי המוקדם, הברור והמפורש שעל אינדונזיה לקיים קשרים דיפלומטיים עם כל חברות הארגון לפני כל החלטה לקבלה ל-OECD. יתרה מכך, כל החלטה עתידית לקבל את אינדונזיה כחברה בארגון תדרוש הסכמה פה אחד בין כל החברות, כולל ישראל. אני משוכנע שזה מספק לך ביטחון בנקודה חשובה זו".

במכתב תשובה ששיגר השר כ"ץ לקורמן, בירך השר על פריצת הדרך: "אני שותף לציפייה שלך שתהליך זה יהווה שינוי עבור אינדונזיה, שכן אני מצפה לשינוי חיובי במדיניותה כלפי ישראל, ובמיוחד ויתור על המדיניות המפלה שלה כלפי ישראל, לקראת כינון יחסים דיפלומטיים מלאים בין הצדדים".

אייכנר דיווח בידיעות אחרונות כי בארגון ביקשו מישראל לא להתנגד למהלך, אך מאחר ואינדונזיה התבטאה נגד ישראל מתחילת המלחמה והביעה תמיכה בתביעה של דרום-אפריקה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, שהאשימה את ישראל ברצח עם - שר החוץ כ"ץ התנגד והודיע כי על אינדונזיה לעשות מחווה כלפי ישראל, שתעיד על כנות כוונותיה לנרמול היחסים בסיום התהליך.

אחרי מו"מ שארך מספר שבועות, ה-OECD ואינדונזיה הסכימו לכלול בנוסח ההחלטה כי לפני ההצבעה הסופית על הצטרפותה לארגון, יהיה עליה לקיים יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

 

 

 

 

אינדונזיה מלחמת חרבות ברזל ישראל כ"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד