כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
כוננות שיא

ארה"ב מעריכה: בימים הקרובים מתקפה איראנית על ישראל

ארה"ב מאמינה שמתקפה איראנית קרובה על ישראל: "עניין של מתי, לא אם". זאת בהסתמך על הערכות מודיעיניות, התקיפה עשויה להיות דרך טילים ומל"טים בעלי דיוק גבוה

ארה"ב מעריכה: בימים הקרובים מתקפה איראנית על ישראל
מל"ט של איראן יכול לשאת ציוד מעקב וגם אמצעי לחימה מדויקים צילום: Iran international

ארצות הברית מאמינה שמתקפה איראנית גדולה קרובה על ישראל עשויה להתרחש בימים הקרובים, איראן חזרה על האיומים שלה להגיב על תקיפה ישראלית לכאורה בסוריה, שהרגה שני גנרלים בכירים במשמרות המהפכה.

סוכנות הידיעות בלומברג, ציטטה מספר מקורות שמכירים את הערכות המודיעין של ארה"ב וישראל, איראן עשויה לשגר תקיפות הכוללות טילים ומל"טים בעלי דיוק גבוה לאתרים צבאיים וממשלתיים בישראל.

אחד האנשים שצוטטו בדו"ח אמר שזה "עניין של מתי - לא אם - טהראן תתקוף את ישראל".

במסיבת עיתונאים אתמול עם ראש ממשלת יפן קישידה פומיו בבית הלבן, אמר הנשיא ביידן כי "אנחנו גם התייחסנו לאיום האיראני, הם מאיימים לפתוח במתקפה משמעותית על ישראל. כפי שאמרתי לראש הממשלה נתניהו, המחויבות שלנו לביטחונה של ישראל מפני האיומים הללו מצד איראן ושלוחותיה היא איתנה", אמר ביידן. "תנו לי להגיד את זה שוב, ברזל. אנחנו הולכים לעשות כל שביכולתנו כדי להגן על ביטחון ישראל".

מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן הדגיש גם הוא את תמיכת ארה"ב בישראל במהלך שיחה עם שר הביטחון יואב גלנט השבוע, ואמר כי וושינגטון תעמוד לצד ירושלים נגד איומים מטהראן.

על רקע המתיחות, סוכנות הידיעות החצי-רשמית של איראן "מאהר" דיווחה  הלילה כי איראן השעתה את כל התנועה האווירית מעל הבירה טהראן מחצות שעון מקומי עקב "תרגילים צבאיים".

עם זאת, סוכנות הידיעות הסירה במהירות את הדיווח מהערוץ הרשמי שלה והכחישה בפוסט חדש שפרסמה ידיעה כזו.

מקור בעל ידע על המצב אמר לרויטרס, כי ברט מק'גרק, השליח האמריקני למזרח התיכון התקשר לשרי החוץ של ערב הסעודית, איחוד האמירויות, קטאר ועיראק וביקש מהם להעביר מסר לאיראן הקורא לה להוריד את המתיחות עם ישראל.

משרד החוץ של איראן מסר אתמול כי שרי החוץ של ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות, קטאר ועיראק שוחחו בטלפון עם שר החוץ של איראן ודנו במתיחות אזורית.

איראן מלחמת חרבות ברזל ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד