כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לא הורחקו מהמקום

13 צעירים הואשמו במהומות חפירת המנהרה בברוקלין

חלק מהנאשמים הואשמו בפריצת קיר בין מנהרה שנחפרה לבין בית הכנסת במרכז חב"ד העולמי 770. השופט סירב להרחיק אותם מהמקום, כיוון שהם לומדים שם

13 צעירים הואשמו במהומות חפירת המנהרה בברוקלין
המנהרה שהתגלתה ב-770 צילום: באדיבות המצלם

כתבי אישום הוגשו נגד 13 צעירים ישראלים הלילה בבית משפט בניו יורק, בעקבות מעורבותם בחפירת מנהרה מתחת לבית המדרש של מרכז חב"ד העולמי 770.

האישומים נעו בין מעשים פליליים להפרעת הסדר הציבורי. ארבעה נאשמים נוספים נעדרו מכיוון שהם בישראל, כך לדברי עורך דינם, לוי הובנר.

השופט אדם פרלמוטר הורה לנאשמים, רבים מהם מישראל, למסור את דרכוניהם. הוא דחה את בקשת התובעים לאסור על הצעירים מלהגיע לבית הכנסת, באיסטרן פארקווי בקראון הייטס, ברוקלין, שם הם מתפללים ולומדים, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

הרב מוטי זליגסון, דובר חסידות חב"ד אמר לעיתון כי "אלימות והרס הם חרפה לכל מה שהרבי לימד. אנו מתפללים שהם יראו את טעות דרכם".

כזכור כפי שדיווחנו בחודש ינואר השנה, צעירים חב"דיים מהפלג המשיחיסטי חפרו מנהרות תחת בית הכנסת בברוקלין במטרה להרחיבו, (לא ברור איך) הם היו כל כך נואשים להימנע מגילוי שהם הבריחו החוצה את האדמה וההריסות בכיסיהם, ממש כמו בסיפורי בריחה מכלא, רק שזו לא הייתה בריחה מכלא, אלא פריצת בית כנסת.

זה הסתיים כשכמה מהם נעצרו והואשמו בבניית מנהרה סודית שהתחברה לבית כנסת. כשהמשטרה הגיעה למקום לוודא שהמנהרה נאטמת, חלק מהצעירים התעמתו עם השוטרים.

 

 

 

 

חב"ד 770 מנהרה ברוקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד