כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בצל סכנת הגיוס

מליקוי החמה ועד המסע בפולין; לייבל'ה מסכם שבוע

והשבוע בלייבל'ה: המפיק שהעניש את הזמר והשאיר אותו בבית כל הפורים | המסע המיוחד של הנגידים עם שי גראוכר לקברי הצדיקים | ראש הממשלה לשעבר שנצפה בשדה התעופה עם אסיר ציון הנודע | ומפקד המבצע בסלבודקה עם ראש העיר לשעבר

מליקוי החמה ועד המסע בפולין; לייבל'ה מסכם שבוע
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סגר שבוע בחו"ל. לרגל תחילת בין הזמנים בעקבות הוראת גדולי ישראל שלא לטייל בארץ לייבל'ה בחר לטוס ולא להתגייס.

לייבל'ה גם לקח הפוגה השבוע והמריא לראות את ליקוי החמה בארה"ב בלאונג' של אל על בנתב"ג מול המקום שאפשר לעשן. לייבל'ה הטה אוזן וראה את ראש הממשלה לשעבר בנט יחד עם אסיר ציון נתן שרנסקי מחליפים רשמים מההסברה בעולם. 

באדיבות המצלםבנט ושרנסקיצילום: באדיבות המצלם

בליקוי חמה נדיר בארה"ב ראה לייבל'ה תמונה יוצאת דופן של הרבי מויז'ניץ ששהה בארה"ב לרגל שמחת החתונה בבית מקורבו הנגיד ר' מאיר דוד טאבאק. הרבי ששמע על הליקוי עלה לגג וצפה עם המשקפיים כמו כל האמריקאים. 

באדיבות המצלםהאדמו"ר מויז'ניץ בליקוי חמהצילום: באדיבות המצלם

בלייקווד ראה לייבל'ה איש ירושלים הרב ישראל אהרן קלצקין בעל "מעדני הפרשה" מביט בליקוי החמה. 

באדיבות המצלםקלצקין חוזה בליקויצילום: באדיבות המצלם

גם גדולי החזנים שהם במקרה גם בני דודים איצ'ה מאיר הלפגוט ושרוליק אדלר עלו לגג בברוקלין וצפו בליקוי בשביל הטונים הגבוהים.  

לייבל'ה שמע השבוע על אחד מהמפיקים במוזיקה החסידית שחטף ברז מאחד הזמרים אותו הוא מייצג. לאחר שזה ביטל לו כמה אירועים ברחבי העולם העניש אותו המפיק בפורים כשלא נתן לו אף אירוע והזמר נאלץ להישאר בביתו. לייבל'ה לא חושף במי מדובר וכל מי שמשער מי המפיק עושה את זה על דעת עצמו בלבד. 

איש התקשורת הפופולרי ינון מגל, נועד באישון ליל עם 'הינוקא' הגאון רבי שלמה יהודה בארי. מגל התרגש מהמפגש וכתב: ‏"היתה לי הלילה הזכות לקבל ברכה מהרב הינוקא".

טוויטרמגל אצל הינוקאצילום: טוויטר

את איש התקשורת אבי רבינא ראה לייבל'ה מקבל תעודת 'שותפין' מחבר ה'מועצת' ור"י מאור התלמוד הגרא"י הכהן קוק על חלקו בהחזקת התורה של תלמידי הישיבה בתקופה קשה זו. לייבל'ה התרגש וזוכר את לימודו בישיבה.

משה ויסברג בטוויטררבינא מקבל תעודה בחביבותצילום: משה ויסברג בטוויטר
 

לייבל'ה זכה להצטרף למסע ההיסטורי 'טוב להודות' של נגידי עולם התורה בראשות שר החסד והצדקה הרב שי גראוכר לקברי צדיקים בפולין והונגריה. 

המסע שהפך בשנים האחרונות לשם דבר בעולם התורה לפני כל חג פסח שבו שרי החסד מחלקים קמחא דפסא וחליפות לאברכים, גדל השנה לממדי ענק עם צמיחת הקרן של גראוכר לרמה בינלאומית. כזכור, גראוכר הודיע שיחליף את מקומה של המדינה בתקצוב בני הישיבות והאברכים בעקבות גזירות הגיוס. וכבר החל ממחשבה למעשה להרים חלוקת ענק של עשרות אלפי חליפות, וחבילות סיוע לפסח. 

הגברים שהצטרפו השנה למסע זכו לפקוד את ציונם של רבי אלימלך מליז'ענסק, רבי ישעיה'לה מקרעסטיר, רבו הגדול רבי צבי הירש מליסקא, רבי יצחק אייזיק מקאליב ועוד.

את המסע ליוו בעלי המנגנים הנודעים בנצי שטיין ומקהלת נשמה בניצוחו של המפיק האגדי נטע לוין שלקח פסק זמן מעסקי הנדל"ן חובקי העולם לטובת המסע ההיסטורי. כן הצטרפו דוגמן עולם הגיטרות יענקי קופולוביץ ובעלי נגן נודעים נוספים.

חבר המועצת הגאון רבי אביעזר פילץ ר"י תפרח תועד השבוע בימי הזמנים כאחד אדם בתפילת ערבית בבית הכנסת הראשונים בבני ברק.

איתי קצברבי אביעזר פילץ בבני ברקצילום: איתי קצב

תמונה נוספת שצדה את עינו של לייבל'ה שבעיקר נוגעת למייבינים בעם. השקדן רבי חיים ברמן מפוניבז' עם אחיינו ראש הישיבה רבי חיים פרץ ברמן נעמדו לתמונה בפני הצלם שוקי לרר בשמחה משפחתית.

שוקי לררהרבנים ברמן צילום: שוקי לרר

השר שבעין הסערה משה ארבל שלא ממש מצדד בעמדה החרדית נצפה השבוע בכובעו כרב בית הכנסת מברך על האילנות. שר הפנים שמשמש כרב קהילת בית אליהו בפ"ת הגיע לברך ברכת האילנות בראש חודש במושב נוה ירק בדרום השרון. 

באדיבות המצלםארבל בברכת האילנותצילום: באדיבות המצלם

ואת שר הבריאות אוריאל בוסו שעמד בגבורה השבוע מול מחבלי הנוחבה לבל יתאשפזו בבתי החולים בישראל ראה לייבל'ה בסוד שיח עם שר הבריאות המיתולוגי יעקב ליצמן בחתונת בתו של איש העסקים יעקב ביבלה מספרי אור החיים, בחתונת ענק שנערכה באולמי 'כתר הרימון'. 

באדיבות המצלםשרי הבריאות החרדיםצילום: באדיבות המצלם

שבוע אחרי שיוחנן ויצמן נציג חסידות גור, נעדר מהתמונה הקבוצתית של חברי מועצת העיר ירושלים, הפעם 'ליבלה' הבחין שהגיע תורו של נציג דגל התורה בעיר האדומה 'חיפה' מיכי אלפר, להיעדר מהתמונה הקבוצתית עם ראש העיר הנבחר יונה יהב. מאידך, נציג אגודה אברמי שטרן כן מופיע בתמונה.

באדיבות המצלםתמונת המעוצה בחיפהצילום: באדיבות המצלם

בשמחת החתונה לנכדת השר מאיר פרוש נצפה העסקן החסידי הנודע ישראל שנור בסוד שיח עם ראש העיר המיתולוגי של אלעד ישראל פרוש. מספר ימים לאחר מכן ראה לייבל'ה את אותו שנור מפקד על מבצע החילוץ בגבעת סלבודקה במסגרתו התחזה אחד מעובדי הישיבה להגר"ד לנדו והבריח את ראש הישיבה האמיתי ללא פגע.

באדיבות המצלםשנור ושרוליק פרוש משוחחיםצילום: באדיבות המצלם

צמרת העשייה הירושלמים, מאיר פרוש ואייל חיימובסקי - שר ירושלים ומנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים - נצפו בנסיעה משותפת במהלך סיור מאובטח במזרח ירושלים. מי שישב מאחורה מדווח שדיברו על פרויקטים חדשים שישנו את פני העיר.

באדיבות המצלם פרוש ואייל חיימובסקיצילום: באדיבות המצלם

מי שחגג השבוע יומולדת 50 בהפתעה היה הרב של שטפנשט הרב אברהם יעקב סלומון. חבריו ובני משפחתו ארגנו לו מסיבת הפתעה סמוך לבני ברק. לייבל'ה מגיש לכם את התוכניה בפרסום שני. 

באדיבות המצלםההזמנה ליומולדת של הרב משטפנשטצילום: באדיבות המצלם

ישראל דרנגר רמ"ט ראש העיר ב"ב חנוך זייברט נראה לפני ישיבת המועצה עושה היכרות מקרוב עם אלי גולדמן הרמ"ט הנכנס של מנחם שפירא, מ"מ ראש עיירית ב"ב. לייבל'ה שולח ברכות לגולדמן שאין ספק כי מדובר באחד המינויים היותר מוצלחים בכוורת של מנחם שפירא.

באדיבות המצלםדרנגר וגולדמןצילום: באדיבות המצלם

הראשון שבא לברך את הרמ"ט הנכנס הדגלאי היה העיתונאי המוכשר אבי גדלוביץ חברו הקרוב.

באדיבות המצלםגדלוביץ מברך את גולדמןצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה גילה כי היועץ האסטרטגי גואל ועקנין עשה רילוקיישן למושב לוזית במטה יהודה, בבית הוא מצא את הרב אביאל חורי מנכ"ל מוסדות בבא סאלי ואת אברום דוב גרינבוים עורך הדרך מסבים לארוחת שחרית.

באדיבות המצלםוקנין, חורי וגרינבויםצילום: באדיבות המצלם

בחתונת בנו של ר' אבשלום (אברשה) אוחיון פעיל עולם התורה הספרדי שנערכה עד השעות הקטנות של הלילה ראה לייבל'ה את יו"ר התנועה של אברשה אריה דרעי מגיע לחופה למרות אירוסי נכדו הראשון.

קובי שירהדרעי בחופה אצל אברשהצילום: קובי שירה

בהמשך החתונה אצל אברשה צפה לייבל'ה באיש התקשורת עו"ד איתי גדסי מתברך בחביבות מיוחדת מחבר המועצת הגאון הרב שלמה מחפוד. 

באדיבות המצלםגדסי מתברך מהגר"ש מחפודצילום: באדיבות המצלם

את ראש עיריית בני ברק לשעבר הרב אברהם רובינשטיין ראה לייבל'ה בשבע ברכות לנכד איש החסד היקר הרב אבי קסטנבוים. 

באדיבות המצלםרובינשטיין בשמחהצילום: באדיבות המצלם

בערב מרגש שנערך השבוע באוניברסיטת ת"א, למען הילדים המטופלים בבית חולים "שניידר", הגיעו משפחות החטופים שטופלו בבית החולים וריגשו את כל הנוכחים. במקום נצפו, (מימין לשמאל): ד"ר אורלי ווינשטיין סמנכ"לית קופ"ח "כללית", יו"ר קרדן נדל"ן השרה לשעבר איילת שקד, האלוף (במיל') יוחנן לוקר יו"ר דירקטוריון "כללית", יו"ר "למענכם" וחתן אות הנשיא הרב יוסי ערבליך, עו"ד פנחס כהן יו"ר אגודת הידידים של "בילינסון" וד"ר אמיר קרשנוביץ' מנהל היחידה לנוירוכירורגיה בביה"ח.

איציק בירןהמפגש של ידידי מרכז שניידרצילום: איציק בירן

והנה תיעוד מרטיט מהשבוע האחרון במחנה טרבלינקה בפולין 85 שנים אחרי שהולחן הניגון "אני מאמין "בדרך לשם ... מקהלת "נרננה" בראש קבוצת נגידים גדולה חזרה לשם כדי להגיד שנצח ישראל לא ישקר.

ברגע של מנוחה בין אירוע לאירוע במסע בפולין מצא לעצמו רגע של מנוחה מנצח מקהלת "נרננה" יעקב רוזמרין לשוחח על הנדנדה עם אחד מחברי המקהלה. 

באדיבות המצלםרוזמרין וחבר המקהלהצילום: באדיבות המצלם

המצה הגדולה בעולם נאפתה השבוע על ידי בעל מאפיית המצות 'טיב המצות' איש החסד הנודע הרב אהרן יוסף קורניצר לרגל שמחת האירוסין אצל ידידו המתחרה הרב יודל קטינא בעל מאפיית המצות יד עזרא. למרות התחרות הרב קורניצר אפה את המצה והביא לשמחה.

באדיבות המצלםקוניצר וקטינא עם המצה הגדולהצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה שולח צרור ברכות ל"ר מאזני צדק וחבר מועצת יד ושם, עו"ד וטו"ר הרב ישראל ענדען שהתבשר השבוע על היותו פרקליט חובק עולם עם קבלת חברות בלשכת עורכי הדין האמריקנית.

המלחין, היוצר והזמר יוסי פריד, נצפה השבוע מתעטר במדי איחוד הצלה חדשים, לאחר שסיים בהצלחה את ההכשרה כחובש.

באדיבות המצלםיוסי צילום: באדיבות המצלם

את הנגיד אליהו קנפלר ראה לייבל'ה השבוע בשמחת השבע ברכות של החתן שמשון אלבוים בנו של הנגיד הרב שמואל אלבוים.

באדיבות המצלםקנפלר עם אלבויםצילום: באדיבות המצלם

את רבי משה 'גאבע' פרידמן משב"ק אדמו"רי בית סאטמר ראה לייבל'ה השבוע בפולין עם עסקני הוועד העולמי דחסידי ראדאמסק הרב יהושע מוזס ויהודה ברייער בהדקלת נר על ציון בעל ה'תפארת שלמה' לרגל היארצייט.

באדיבות המצלםר' משה גאבע בציון צילום: באדיבות המצלם

במוסקבה שברוסיה חזה לייבל'ה בגרישא גרשוי שעוד זכה לשמש בקודש אצל הרבי הקדוש מריבניץ זצ"ל בעיירת ריבניץ, וכעת משמש בבית הכנסת המרכזי במוסקבה בראשות רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, גרישא תלה בראש חודש תזכורות לרגל היום וחודש ניסן.

באדיבות המצלםגרישא מחליף את הפתקיםצילום: באדיבות המצלם

את קותי אוברלנדר, איש היח"צ החרדי של גל אורן לרנר, ראה לייבל'ה בלשכתו של הראשון לציון ורבה של ירושלים הגרש"מ עמאר, כשהוא מפקח על מכירת החמץ של בנק הפועלים אותו מכרו נציגי הבנק מר אופיר אוחנה מנהל האגף הקמעונאי בבנק, ור' ישראל דקלבוים מנהל המגזר החרדי בבנק.

באדיבות המצלםבמכירה אצל הגרש"מ עמארצילום: באדיבות המצלם

במעונו של האדמו"ר מפיטסבורג באשדוד, ראה לייבל'ה את מאיר בליזינסקי סמנכ"ל השיווק של רשת 'שפע ברכת השם' ואת נתי לבקוביץ יועץ אסטרטגי לרשת מתברכים במאור פנים לרגל הסניף החדש בעיר. 

באדיבות המצלםראשי שפע ברכת השם אצל הרבי מפיטסבורגצילום: באדיבות המצלם

הצלם משה גולדשטיין תיעד את ראש המוסדות הרב שמוליק כץ בברכת האילנות יחד עם מקורביו בראש חודש ניסן.

משה גולדשטייןשמוליק כץ בברכת האילנותצילום: משה גולדשטיין

בזמן שבישראל מדברים האם להצטייד בגנרטור לקראת מלחמה, שר האנרגיה אלי כהן נפגש השבוע עם נשיא ארגון 'פרי חיים' הרב משה שלזינגר, בכדי לדון איך ניתן לסייע לזוגות מעוכבי ילדים.

באדיבות המצלםהרב שלזינגר והשר אלי כהןצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים השבועית: 

ברכת מזל טוב ליו"ר ש"ס אריה דרעי לרגל שמחת אירוסי נכדו הראשון אלחנן אביטן בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לעיתונאי הוותיק יעקב רייניץ מ'המודיע' לרגל שמחת בר המצווה לבן הזקונים. בשמחה ראה לייבל'ה את ראש העיר בני ברק חנוך זייברט לצד ח"כ משה שמעון רוט ויוסי יעקובוביץ חבר מועצת העיר.

באדיבות המצלםבבר מצווה לבן העיתונאי יעקב רייניץצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לנחמן ניימן חבר מועצת העיר מודיעין עילית ומגדולי עסקני ברסלב לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע.

ברכת מזל טוב לעורך הדין משה ליפל לרגל שמחת נישואי בתו השבוע.

ברכת מזל טוב לאיש העסקים יעקב ביבלה לרגל שמחת נישואי בתו השבוע. 

ברכת מזל טוב לראש העיר בני ברק לשעבר הרב אברהם רובינשטיין ראש כוללי נחלת משה מזכיר מועצת גדולי התורה, לרגל שמחת אירוסי בתו עם בן הגר"א מאיר מר"י דברי מרדכי.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר בני ברק ויו"ר הליכוד בעיר יעקב וידר להולדת בנו, יממה אחרי פטירת סבו הגאון רבי ישראל בונים צבי שרייבר זצ"ל, שניצל מהשואה בעודו ילד קטן ובכך נתרפאה כל המשפחה המורחבת.

ברכת מזל טוב לאלעזר מן מכוורת היועצים הקרובים של יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני לרגל שמחת נישואיו השבוע. 

ישראל כהןהשר וסרלאוף בחתונהצילום: ישראל כהן

ברכת מזל טוב לגרשון קלצקין מעיתון 'בקהילה' לרגל שמחת בר המצווה לבנו הערב בטבריה. 

ברכת מזל טוב לבכיר מקהלת 'מלכות' חיים אלטר לרגל ששמחת אירוסיו בשעה טובה.

לייבל'ה לייבלה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד