כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נערכים לתגובה

ישראל לארה"ב: אם הנקמה האיראנית לא תגרום נזק - נכיל אותה

בישראל העבירו מסר לארה"ב לפיו אם שלוחיה של איראן הם שיתקפו - התגובה תופנה כלפיהם. יחד עם זאת, אם תגובה משמעותית תגיע מאדמת איראן, ישראל תגיב גם היא באדמתה

ישראל לארה"ב: אם הנקמה האיראנית לא תגרום נזק - נכיל אותה
נתניהו וביידן בישראל צילום: דוברות הבית הלבן

במסרים שהועברו בין ישראל לארה"ב כחלק מההיערכות המשותפת לתגובה האיראנית לחיסול הבכיר במשמרות המהפכה, נאמר כי אם התקיפה תתבצע מאיראן תהיה תגובה חריפה, כך דיווח יוסי יהושוע ב"ווינט". 

עוד נמסר לארה"ב כי אם התקיפה תתבצע באמצעות שלוחים - התגובה תהיה כלפיהם. בישראל הבהירו אף כי אם התקיפה לא תוביל לנזק ונפגעים - יסכימו להכיל אותה. 

יחד עם זאת, גורם ישראלי בכיר טוען כי האיראנים "רוצים להכאיב לישראל, אבל לא להיכנס למלחמה כוללת". 

במסיבת עיתונאים אתמול עם ראש ממשלת יפן קישידה פומיו בבית הלבן, אמר הנשיא ביידן כי "אנחנו גם התייחסנו לאיום האיראני, הם מאיימים לפתוח במתקפה משמעותית על ישראל. כפי שאמרתי לראש הממשלה נתניהו, המחויבות שלנו לביטחונה של ישראל מפני האיומים הללו מצד איראן ושלוחותיה היא איתנה", אמר ביידן. "תנו לי להגיד את זה שוב, ברזל. אנחנו הולכים לעשות כל שביכולתנו כדי להגן על ביטחון ישראל".

מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן הדגיש גם הוא את תמיכת ארה"ב בישראל במהלך שיחה עם שר הביטחון יואב גלנט השבוע, ואמר כי וושינגטון תעמוד לצד ירושלים נגד איומים מטהראן.

איראן ארה"ב ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד