כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חשוב שתדעו!

בסופר מסרבים לקבל ממכם בקבוקי פיקדון? זה מה שתעשו

הגעתם לסופרמרקט או רשת שיווק ונתקלתם בסירוב לקבל מכם מכלי משקה החייבים בפיקדון לפני חג הפסח? חשוב שתדעו את זכויותיכם | ומה ממליץ המשרד להגנת הסביבה לרשתות השיווק?

בסופר מסרבים לקבל ממכם בקבוקי פיקדון? זה מה שתעשו
בקבוקים בסל מחזור צילום: Nati Shohat/Flash90

כבכל שנה, המשרד להגנת הסביבה הודיע לרבנות הראשית, לרשתות השיווק ולבתי העסק כי במהלך חג הפסח, החל מיום ראשון 21 באפריל 2024, י"ג בניסן תשפ"ד בשעה 21:00 (יום לפני ערב פסח) ועד לסוף החג - לא יאכוף החזר פיקדון בעד מכלי משקה. וזאת, מטעמי שמירה על כשרות בפסח. עם סיום החג תשוב פעולות האכיפה לפעול כסדרה.

נתקלתם בסירוב לקבל מכלי משקה החייבים בפיקדון לפני ערב חג הפסח או לאחריו מסופרמרקט או מרשת שיווק? פנו למוקד הפיקדון של המשרד להגנת הסביבה והמועצה הישראלית לצרכנות בטלפון: 03-5100190 או בדואר אלקטרוני: [email protected].

בפנייתכם מסרו פרטים מדויקים על נקודת המכירה המדוברת. המשרד להגנת הסביבה יבחן את הנושא ויבצע אכיפה במידת הצורך כנגד גופים שיסרבו לקבל את מכלי המשקה בתאריכים שצוינו.

המשרד להגנת הסביבה ממליץ לרשתות השיווק ולבתי העסק לפעול מבעוד מועד מול חברות האיסוף ולתגבר את תדירות האיסוף של מכלי המשקה לפני החג.

חוק הפיקדון חל בישראל על כלל מכלי המשקה, בין השאר כדי להתמודד עם בעיית הפלסטיק החד-פעמי במרחב הציבורי במסגרת אסטרטגיית הפסולת שמוביל המשרד להגנת הסביבה. זכרו! הדבר הנכון ביותר הוא למנוע במקור ולא לצרוך בקבוקי פלסטיק.

מיחזור בקבוקי פיקדון חוק הפיקדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד