כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אגרוף פלדה בכפפת משי

ספורטיביות מחודדת: מבחן דרכים של שברולט טראוורס RS

חבילת האבזור הספורטיבית הזו יוצרת לטראוורס מראה ואופי מאד שונה מהמקובל בסגמנט. ספורטיביות מחודדת שלא ניתן לטעות בה. המנוע האטמוספרי בטראוורס הוא אגרוף פלדה בכפפת משי

ספורטיביות מחודדת: מבחן דרכים של שברולט טראוורס RS
שברולט טראוורס במבחן. מקום ל-7 וחבילת עיצוב ספורטיבית צילום: רוני נאק

זה הדגם שכולנו אוהבים ורוצים והוא מגיע גם עם חבילת אבזור ספורטיבית – אז יצאנו לנהיגה

כדי לקלוט את כל מה שיש לשברולט טראוורס RS להציע, צריך ללכת צעד אחורה. למעשה כמה צעדים אחורה כי באמת מדובר ב-SUV בעל מידות טובות. מקרוב אפשר לראות את סמל RS את הגריל והחלונות המושחרים, חישוקי הגלגלים הגדולים וצמד המפלטים שמאחור.

רוני נאקשברולט טראוורס במבחן. מקום ל-7 וחבילת עיצוב ספורטיביתצילום: רוני נאק

כל אחד מהם הא פריט שרבים מאיתנו ישמחו למצא ברכב. אבל רק כשלוקחים כמה צעדים אחורה, מקבלים את התמונה המלאה. הכל מתחבר באופן היוצר לשברולט טראוורס הגדול, אופי ספורטיבי ומחודד. כזה שמעלה את הדופק מהתרגשות כשצועדים אליו לפני הנהיגה הכי שגרתית. הישג עיצובי שהופך SUV גדול ורב-מושבי מהודר-אך-תכליתי לרכב בעל אופי אחר לגמרי.

רוני נאקהשברולט החדשצילום: רוני נאק

מה זה RS?

בין שבעת הגרסאות וחבילות האבזור של שברולט תמצאו את גרסת RS. לטובת למי שלא מכיר נספר שלכל SUV של שברולט שעליו תמצאו את צמד האותיות האלה יש "צד אפל". לאורך מאה שנות ההיסטוריה הארוכה של שברולט, קיצורRally Sport  נועד לסמן חבילת איבזור ספורטיבית. אבל לא כל דגם היה ראוי לסימן הזה – רק כאלה חזקים במיוחד ובעלי יכולת יוצאת דופן.

רוני נאקשברולט טראוורס במבחן. מקום ל-7 וחבילת עיצוב ספורטיביתצילום: רוני נאק

חבילת האבזור הספורטיבית הזו יוצרת לטראוורס מראה ואופי מאד שונה מהמקובל בסגמנט. ספורטיביות מחודדת שלא ניתן לטעות בה. איך שברולט מצליחה לעשות זאת? בעזרת פריטי עיצוב רבים כמו סמלים וכיתובים שחורים, חצאיות שחורות, מסגרות שמשות – שחורות, שמשות צד כהות במיוחד, מראות צד וידיות בצבע המרכב, חישוקי גלגל 20 אינץ' שחורים, גריל שחור, יחידות תאורה LED חדשות (כחלק מעדכון הדגם), צמד מפלטים מאחור. אבל...כיתוב RS אדום תלוי על השבכה הקדמית כמו אות מערכה גאה.

רוני נאקממשקי קארפליי ואנדרואיד לצד מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית ואבזור נוחות רב. צד המולטימדיה מתרומם ומגלה תא אחסון נסתרצילום: רוני נאק

מערכת הנעה

צמד האותיות המחייב הזה, RS, מסמן גם חווית נהיגה נמרצת. את הכיסוי הדינאמי למראה הספורטיבי נותן מנוע V6 בנפח 3.6ל'. התפוקה מרשימה ביותר 310 כ"ס ו-36.7 קג"מ בטווח הנרחב שבין 2,800 ל-6,800 סל"ד. כל זה ללא התסבוכת המכאנית שנוספת במנועי טורבו. המנוע האטמוספרי בטראוורס הוא אגרוף פלדה בכפפת משי.

רוני נאקשבעה מושבים מרופדי עור. שורה אמצעית עם מושבי "קפטן" מהודרים ועוד המון חלל פנוי זמין בתא המטעןצילום: רוני נאק

בתנאי נסיעה רגועים פעולתו שקופה ממש, חרישי, זורם וחף מוויברציות. אבל אם מגיעה דרישת כוח מרגל ימין המנוע נושם עמוקות ומזיז 5 מטר ו-18 ס"מ של SUV כביר במהירות מפתיעה. בהקשר הזה חשוב לציין כי הטראוורס , במרבית רמות הגימור, מצויד במערכת צינון-מנוע מחוזקת המתאימה למזג האוויר החם שלנו וזה בעיקר חשוב למי שמתכנן גם לגרור עד 2.2 טונות.

רוני נאקשברולט טראוורס במבחן. מקום ל-7 וחבילת עיצוב ספורטיביתצילום: רוני נאק

הורדת הכוח לגלגלים נעשית באמצעות תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 9 הילוכים ואפשרות לפיקוד ידני. בגרסאות AWD אפשר לבחור בין הנעה קדמית, הנעה AWD או מצב גרירה. ההנעה הכפולה היא בעלת ערך מוסף רב במימד הבטיחותי וכמובן אם גוררים.

רוני נאקשברולט טראוורס במבחן. מקום ל-7 וחבילת עיצוב ספורטיביתצילום: רוני נאק

מערך הבטיחות הנרחב כולל 7 כריות אוויר, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילת פקקים נהדרת, בלימת חירום אוטונומית, בלימת חירום להולכי רגל ורוכבי דו"ג, ניטור שטח מת וכמובן בקרת אחיזה ויציבות, נקודות עיגון למושבי בטיחות לילדים וגם ניטור לחץ אוויר בצמיגים המתריע בפני תקר אפשרי.

רוני נאקשברולט טראוורס במבחן. מקום ל-7 וחבילת עיצוב ספורטיביתצילום: רוני נאק

ממדי פנים

על כמה פרמטרים עומדות דרישות הסף של רכב, בוודאי  SUV גדול ורב-מושבי, כדי שיהיה באמת נוח. לצד פרמטרים כמו בידוד רעשי רקע ומנוע, נוחות נסיעה "אמריקאית" רכה ומרחפת וכמובן מושבים רחבים ומרווחים ולא נשכח גם בקרת אקלים עוצמתית המטפלת בטמפ' במהירות ויעילות. לצד כל דרישות הסף הלא פשוטות האלה, נוספת דרישה נוספת למרחב וחלל פנימי גדולים. גם בזה הטראוורס מצטיין.

רוני נאקלא יירתע גם מנסיעה בדרכי עפר. בזהירות הראויהצילום: רוני נאק

עניין הממדים נפתר עם בסיס גלגלים סופר-ארוך של 307 ס"מ. אורך כללי של 518 ס"מ, רוחב של 199 ס"מ וגובה של 179 ס"מ. אצלנו בישראל, מדובר על SUV מאד גדול. יש לו אפילו מרווח גחון מכובד של 191 מ"מ המאפשר נסיעה רגועה בכביש משובש או דרכי עפר.

הממדים האלה יוצרים חלל פנימי עצום שבכל פרמטר, נושקים ל-1.0 מטר או עוברים אותו. בין זה מרווח לראש, מרווח לרגליים בכל שורות המושבים. אפילו בשורה השלישית יש יותר מרווח לרגליים מאשר בחלק מהמושבים האחוריים של מרבית המכוניות פרטיות. כל זה יוצר חלל נוסעים מאד נעים, לא דחוס ובעיקר לא מעייף בנסיעות הארוכות שבהן הטראוורס מצטיין. בגרסת -7 המושבים המצולמת, השורה האמצעית היא של שני מושבי קפטן מאד מהודרים וכמובן מרופדי עוד. בניהם מעבר, מעין מסדרון, לשורה השלישית וממעל – גג שמש נפתח.

רבים מרכבי הפנאי בעלי 7 המושבים מקריבים את תא המטען על מזבח המושבים. בין אם זה בחלל הנותר שימושי או באילוצים הנדסיים שיוצרים מדרגה מעצבנת בתא המטען כשהמושבים מקופלים. תקלות מעין אלה אין בטראוורס. עם כל שורות המושבים זקופות, עדיין יישארו 651ל' פנויים למטען שאליהם אפשר להגיע דרך דלת תא מטען חשמלית ענקית. אם תקפלו את השורה השלישית תקבלו משטח טעינה עצום ואחיד. נפלא.

לא אהבנו

תא האחסון הנסתר מאחרי מסך המולטימדיה המתרומם, גימיק נחמד. אבל מאבד מקסמו מאד מהר. אותם ממדים העושים את הטראוורס למוביל נוסעים ורכב פנאי-שטח נהדר, מרתיעים למדי כשצריך למצא חניה בעיר. לזה מתווספות מראות צד שלטעמי לא מקנות שדה ראיה רחב מספיק (אם כי מצוידות בהתראת שטח מת).

אם בכל זאת יורדים מהכביש הסלול, חשוב לזכור ולשמור על החרטום שחלקו הקדמי-תחתון עשוי לפגוש את הקרקע.

לסיכום

אם אתם מחפשים "סופר קרוזר" שיהיה מאד נוח למרחקים ארוכים ויוכל לקחת את כל המשפחה על ציודה בקלות לכל יעד. שברולט טראוורס הוא פתרון מצויין. באופן מפתיע אפילו צריכת הדלק שלו, בנסיעה בינעירונית מאד סבירה ועומדת על 10.5 ק"מ לליטר בתנאי מבחן על כבישי ישראל. ככזה הוא בהחלט ראוי לעמוד במקומו בראש הפירמידה.

שברולט טראוורס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד