כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תושב רמת דוד

הפתק שנמצא בבגדי הלוחם שנפל: "שנראה כל אחד מעלת חברינו"

בבגדיו של הקצין ריף הרוש, לוחם אגוז שנפל בשבוע שעבר, נמצא פתק מקופל עליו הודפסה תפילת "אדרבה" של ר' אלימלך מליז'נסק

הפתק שנמצא בבגדי הלוחם שנפל: "שנראה כל אחד מעלת חברינו"
הפתק שנמצא בכיס החייל צילום: עמית סגל

בפתק שהיה מקופל בבגדיו של הקצין ריף הרוש הי"ד, לוחם אגוז שנפל בשבוע שעבר, הודפסתה תפילת "אדרבה" של "הנעם אלימלך": אַדְּרַבָּה, תֵּן בְּלִבֵּנוּ שֶׁנִּרְאֶה כָּל אֶחָד מַעֲלַת חֲבֵרֵינוּ וְלא חֶסְרונָם, וְשֶׁנְּדַבֵּר כָּל אֶחָד אֶת חֲבֵרו בַּדֶּרֶךְ הַיָּשָׁר וְהָרָצוּי לְפָנֶיךָ, וְאַל יַעֲלֶה שׁוּם שנְאָה מֵאֶחָד עַל חֲבֵרו חָלִילָה.

יחד עם זאת, במכתבים שכתב לפני שנכנס לעזה כתב ריף הי"ד: "ניסיתי את הכי טוב שלי וזה לאן שהגעתי. אמרתי שאם אני מתאים כבר אז למקום יוציא ממני כמה שיותר וימקסם". 

"למה אני מסכן את החיים שלי? עשו את זה לפניי ויעשו את זה אחריי. בשביל אותה מבוגרת שאומרת לי תודה ובוכה אני מוכן להקריב את החיים שלי ובשביל המשפחה שלי שישבו בשקט ובנחת ושהם יידעו שיש מאחוריהם צבא ענק שישמור עליהם כל עוד אנחנו על הרגליים", כתב.

אביו אבי הרוש סיפר על בנו שנפל: "כשקצין העיר הגיע אלינו מייד ידעתי שריף נהרג. דיברנו בפעם האחרונה לפני שבועיים בערך, לפני שהוא נכנס לעזה. הוא תלמיד טוב, ילד שובב שאהב את כולם ודאג לכולם. הוא התגייס לאגוז והיה שמונה חודשים בצבא. הוא היה מודע לסכנות בעזה ואמר לי שהוא מפחד. הוא הבטיח לשמור על עצמו".

מלחמת חרבות ברזל ריף הרוש רבי אלימלך מליז'ענסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד