כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נמצא ירוי

מי עומד מאחורי החיסולים בלבנון - ישראל או חיזבאללה?

שתי פרשיות רצח מעסיקות את הלבנונים בימים אלה. לאחת מתקשרת ישראל ולשנייה חיזבאללה. בלבנון מאשימים כי המוסד חיסל את חלפן הכספים של חיזבאללה שהעביר עשרות מיליוני דולרים מאיראן לחמאס

מי עומד מאחורי החיסולים בלבנון - ישראל או חיזבאללה?
הלווית פסקל סלימאן צילום: צילום מסך

החיסול המסתורי של מוחמד סרור איש הכספים של חיזבאללה שהעביר עשרות מיליוני דולרים מכוח קודס האיראני לזרוע הצבאית של חמאס מספק כותרות ותהיות מי חיסל אותו, בלבנון מאשמים את המוסד, לאחר שהוא נמצא ירוי.

בנוסף בימים האחרונים דיווח ערוץ MTV הלבנוני על חטיפה של פסקל סלימאן, רכז השטח של המפלגה הנוצרית "הכוחות הלבנוניים" (לשעבר - ה"פלאנגות") באזור ג'בייל, לאחר שחזר מניחום אבלים. לפי הדיווח, הוא נחטף ממכונית בה נהג לבדו. לא ידוע מי הגורם העומד מאחוריה החטיפה.

בכאן חדשות דווח כי לשכת מפלגת "הכוחות הלבנוניים" קראה לחקירת הרצח, אולם בכל הנסיבות, מאשימה את חיזבאללה בכך שיצר את הנסיבות שאיפשרו את הפשע.

1. קיום חיזבאללה בצורתו הנוכית גרם לשיבוש באופן בו המדינה ממלאת את תפקידה, מה שמאפשר לכנופיות חמושות לפעול בחופשיות.

2. העובדה שחיזבאללה הפך את הגבול עם סוריה הוא ציר אסטרטגי בין טהראן לביירות, פתח מעברי גבול לא חוקיים ושולט גם באלו החוקיים לצורכי הברחות, ובכך שחיזבאללה שומר על הגבול פרוץ הוא אחראי לכל הפשיעה העוברת אותו .

3. חיזבאללה הרס את מוסדות הצדק ואכיפת החוק בכך שמנע מהם לפעול באזורים מסויימים, בסוגייות מסוימות או נגד אנשים הקשורים ל"ציר ההתנגדות".

ערוץ אל-מיאדין הלבנוני המזוהה עם חיזבאללה דווח אתמול ממקורות יודעי דבר כי חלפן הכספים, מוחמד סרור, שהעביר כספים לעזה, עבר עינויים קשים לפני שנורה למוות. גורמי ביטחון לבנוניים מעריכים כי בסבירות גבוהה שהמוסד הישראלי עומד מאחורי החיסול.

לפי הדיווח, הוא עבר חקירה וידיו היו קשורות והרוצחים היו בקשר ישיר עם תל אביב בזמן החקירה האלימה. עוד דווח באל-מיאדין כי הרוצחים העבירו אותו לדירה מרהוטת בעיירה בית מרי ליד ביירות כדי לחקור אותו בצורה אלימה.

לפי אל-מיאדין, נראה שהמחוסל לא הודה בפני אנשי המוסד במה שהם רוצים להוציא ממנו בכוח ולכן חיסלו אותו ועזבו. הם השאירו את הכספים שהיו איתו, בעת שעזבו. אל-מיאדין גם דיווח ממקורותיו כי העינויים כללו גם ירי מהרגליים עד הכתפיים (יותר מעשרה כדורים).

לבנון חיזבאללה פסקל סלימאן מוחמד סרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד