כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תומכי טרור

לחץ על גרמניה לקצץ בסיוע לישראל

מספר תיקים משפטיים הוגשו נגד גרמניה בניסיון לאלץ את הממשלה הגרמנית להפסיק את התמיכה הצבאית בישראל. גרמניה מצידה הודיעה שהמדיניות שלה חוקית לחלוטין

לחץ על גרמניה לקצץ בסיוע לישראל
גרמניה צילום: pixabay

חודשים של מחאות רחוב מצד פלסטינים תומכי חמאס ואנטישמים קלאסיים לא הצליחו לשכנע את קובעי המדיניות הגרמנים לשנות את עמדתם האוהדת כלפי ישראל. יותר ויותר, ארגונים פרו-פלסטינים אנטישמיים מנסים את המסלול המשפטי, בתקווה להצליח יותר.

בשבוע שעבר, עורכי דין מברלין הגישו "ערעור דחוף" בשם פלסטינים תומכי טרור נגד ממשלת גרמניה בבית משפט גרמני, על פי הודעת המרכז האירופי לתמיכה משפטית, עמותה אנטישמית שפועלת עם "תנועת הסולידריות הפלסטינית" תומכת חמאס.

בתביעה נטען כי "משתמשים בנשק גרמני לביצוע הפרות חמורות של החוק הבינלאומי, כמו פשע רצח עם ופשעי מלחמה". התובעים קראו לבתי המשפט להורות על הפסקת הסיוע לישראל.

סגנית דוברת הממשלה, כריסטיאן הופמן, אמרה שהיא תגיב בימים הקרובים להליך המשפטי האחרון. אך ממשלת גרמניה הודיעה שהמדיניות שלה חוקית לחלוטין.

בפברואר האחרון הוגשו תלונות בשם פלסטינים תומכי חמאס, נגד הקנצלר אולף שולץ, שרת החוץ אנאלנה ברבוק ושר הכלכלה רוברט האבק, האחראים לאישור רישיונות ייצוא נשק.

במשך 20 שנה בין השנים 2003 ל-2023, ממשלות גרמניה השונות העניקו נשק בסכום של כמעט 3.3 מיליארד אירו. ספינות מלחמה, כלי רכב משוריינים, וחלקי טנקים הם חלק מהציוד שנתנה גרמניה לישראל במשך שני העשורים.

גרמניה מלחמת חרבות ברזל חמאס אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד