כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לא מזכירים יהודים

בלארוס מטשטשת את זיכרון השואה

בבלארוס נערכו אירועי "יום אסירי מחנות הריכוז", אולם העובדה שלפחות שליש מהנרצחים בבלארוס במלחמת העולם השנייה היו יהודים - לא צוינה באירועים

 בלארוס מטשטשת את זיכרון השואה
בלארוס היהודית צילום: באדיבות המצלם

בבלארוס נערכים בימים האחרונים שורה של אירועים לציון "יום אסירי מחנות הריכוז". על פי ההודעות הרשמיות של רשויות בלארוס כשלושה מיליון בני אדם נרצחו במלחמת העולם השנייה – אולם העובדה שלפחות שליש מהנרצחים היו יהודים לא מוזכרת בשום אירוע רשמי מטעם השלטון. כך דיווח אלכס נירנבורג בכאן חדשות.

בשנת 1941 הגרמנים הקימו גטו במינסק וגידרו אותו בגדרות טיל, העובדה הזאת לא מוזכרת כלל באירועים מטעם השלטון הבלארוסי. ההגדרה הרשמית והמעורפלת של סוכנות הידיעות הרשמית של בלארוס להקמת הגטו במינסק מתייחסת ל"הקמת מחנה ריכוז גדול ברובע נמיגה בעיר", כאמור ללא כל ציון של זהות אלו שהועברו אליו.

בהודעות הבלארוסיות, אף הוחלפו המושגים הנוגעים להעברת יהודים למחנות ריכוז. כך למשל צוין בפרסומים הרשמיים: "פעילים פוליטיים וקצינים סובייטיים העברו לגטו". זאת, כאשר "גטו" הינו מונח המתייחס ליהודים בלבד בעוד אותם פעילים וקצינים סובייטיים לא היו יהודים. כלומר, הפרסומים הרשמיים של בלארוס מנסים לטשטש את העובדה שהגטאות היו מקומות אליהם הועברו אך ורק יהודים.

אלכס נירנבורג דיווח כי בשנה האחרונה, כחלק מהיחס השלילי של השלטון כלפי זיכרון השואה, מונה ודים גיגין לתפקיד מנהל הספרייה הלאומית. גיגין הינו מכחיש שואה אנטישמי, שעוסק לאורך מרבית הקריירה שלו בתיאור שואת יהודי אירופה כדבר קטן. לאחר המינוי, משרד החוץ הישראלי פרסם הודעת גינוי על עצם מינויו לתפקיד הבכיר. עם זאת, לפני כמה חודשים גיגין קודם ומונה לחבר פרלמנט.

בלארוס אנטישמיות השואה נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד