כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
רפיח תמתין?

המבצע במרכז הרצועה צפוי להימשך מספר ימים; כוחות צה"ל טרם נתקלו בהתנגדות

כוחות צה"ל החלו לפעול במרכז רצועת עזה | הפעולה צפויה להימשך מספר ימים ומטרתה להרחיב את המסדרון שמבתר את הרצועה | במחנה הפליטים נוסייראת חוסל לפני כחודש מרואן עיסא

המבצע במרכז הרצועה צפוי להימשך מספר ימים; כוחות צה"ל טרם נתקלו בהתנגדות
פעילות הכוחות ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

צה"ל החל לפעול היום במרכז רצועת עזה, כשבמקביל כלי תקשורת ברצועה מדווחים על חמישה הרוגים בתקיפות צה"ל בדירת מגורים במגדל "א-סאלחי 2" ובבית ספר בצפון מחנה הפליטים נוסייראת.

ברצועה דיווחו על "חגורת אש" מצפון למחנה הפליטים. עוד דיווחו על תקיפות במסגדים בסמוך ופגיעה במגדלי מגורים. 

צה"ל לא פעל עד כה במחנה הפליטים נוסייראת, בו חוסל לפני כחודש מספר 3 בחמאס מרוואן עיסא. יחד עם זאת, לפי דיווחים בחודש שעבר חוסל מפקד משטרת נוסייראת אבו אל-נור אל-ביומי סמוך למטה אונר"א במחנה הפליטים. 

עם תחילת התמרון, חיל הים ביצע תקיפות לעבר החוף הסמוך למחנה כשבמקביל חיל האוויר תקף יעדים במקום.

צה"ל פתח במבצע במרכז הרצועה, עשרות מטרות הותקפו

לפי דיווח "ווינט", המבצע במרכז הרצועה צפוי להימשך מספר ימים ומטרתו בין היתר היא להרחיב את המסדרון שמבתר את רצועת עזה. בצה"ל לא נתקלו עד כה בהתנגדויות או בהיתקלויות. 

גורמים בצה"ל הבהירו שהכוחות הקרקעיים לא נכנסים למחנות הפליטים, נוסייראת ואל-בורייג', אלא רק פועלים במרחב. גורמי ביטחון אמרו ל"וואלה": "נהיה חייבים להיכנס פנימה כדי להילחם בגדודי חמאס שנותרו שם".

כזכור דובר צה"ל עידכן היום כי בטרם כניסת הכוחות למרחב, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר בשיתוף חטיבה 215 תקפו במספר מטסים עשרות תשתיות טרור מעל ומתחת לקרקע במרכז הרצועה.

במהלך המבצע הלילה, לוחמי חטיבת הנח״ל זיהו מחבל חמוש שיצא מפיר מנהרה בסמוך לכוחות ונכנס למבנה צבאי. מטוס קרב תקף את המחבל בזמן שנע לעבר הכוחות. כמו כן, לוחמי חטיבה 401 איתרו באמצעות תצפיות מספר משגרים במרחב.

רצועת עזה מלחמת חרבות ברזל מרואן עיסא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד