ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

נתניהו נוסע לקונגרס; אובמה: "מה בוער לו?"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אהודיע כי הינו נחוש לנסוע לקונגרס: "זה לא נושא פוליטי - בשעה שישנם כאלו שעוסקים בפרוטוקול או בפוליטיקה, הולך ומתגבש הסכם רע עם איראן" • נשיא ארה"ב ברק אובמה: "יש חילוקי דעות מהותיים - מה בוער לנתניהו? גם עם נשיאת גרמניה לא הייתי נפגש שבועיים לפני הבחירות בגרמניה, והיא גם לא היתה מבקשת"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

העימות בין נתניהו לאובמה מחריף: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (ב') כי הוא נחוש לנסוע לנאום בקונגרס, בניגוד לדעתו של הנשיא האמריקני.

בנאום בכנס השקת הקמפיין הליכוד במטה הרוסי בגבעת שמואל הודיע נתניהו: "בשעה שישנם כאלה שעוסקים בפרוטוקול או בפוליטיקה, הולך ומתגבש במינכן הסכם רע עם איראן, אשר יסכן את קיומה של ישראל.

"לפי הדיווחים שמגיעים אליי, ההסכם הזה יאפשר לאיראן תוך שנים ספורות יכולת לייצר עשרות פצצות גרעין. כראש ממשלת ישראל חובתי לעשות הכל כדי למנוע הסכם מסוכן זה".

נתניהו הוסיף: "לכן אני נחוש לנסוע לוושינגטון ולהציג את עמדת ישראל בפני חברי הקונגרס והעם האמריקאי. השאלה שעומדת לפנינו היא לא 'האם היחסים של ארה"ב איתנים', חרף חילוקי הדעות בנושא הגרעין האיראני עם הממשל האמריקאי.

נתניהו הוסיף כי כראש ממשלה זו חובתו לעשות הכול כדי למנוע הסכם מסוכן עם איראן. "מיום הקמת המדינה ועד היום היו חילוקי דעות מהותיים בין ישראל לארה"ב, והיחסים נשארו איתנים וכך יהיה גם הפעם", ציין. "זה לא נושא פוליטי ולא מפלגתי, לא פה ולא שם. זה נושא קיומי ואני מתייחס אליו במלוא האחריות".

בזמן שראש הממשלה נתניהו אמר את הדברים, התייחס גם נשיא ארצות הברית ברק אובמה לנאום נתניהו בקונגרס ואמר כי "לא מובן לו למה לפגוע בהסכם הגרעין עם איראן כעת. מה בוער?. האפשרויות שפתוחות בפנינו אם לא נגיע להסכם הן צרות ולא יעילות".

במהלך מסיבת עיתונאים עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בבית הלבן, ציין אובמה כי הטלת סנקציות חדשות כעת תפגע במו"מ והתחייב שהנושא ייבחן אם לא תושג עסקה עם האיראנים.

אובמה אמר כי: "היחסים בין ישראל לארה"ב אינם מבוססים עם ההזדהות בין הליכוד לרפובליקאים או בין הדמוקרטים למפלגת העבודה, עם כל חיבתי למרקל, גם איתה לא הייתי נפגש שבועיים לפני הבחירות בגרמניה, ואני מניח שהיא גם לא היתה מבקשת".
בחירות 2015 ארהב ישראל קונגרס אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד