כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לאחר מחלה מייסרת

הטרגדיה בחדרה: משבעת ימי המשתה לשבעת ימי האבל

הרב אריה אברהם זצ"ל נפטר לאחר מחלה מייסרת שנמשכה קצת יותר משנה, הוא נפטר בעיצומם של ימי ה'שבע ברכות' של בתו הראשונה • בחתונה הצליח להשתתף בשארית כוחותיו • המשפחה התיישבה 'שבעה' והכלה הצטרפה אליהם כעבור יומיים

הטרגדיה בחדרה: משבעת ימי המשתה לשבעת ימי האבל
נר זיכרון צילום: unsplash

טרגדיה קשה בחדרה, עם פטירתו של האברך השקדן רבי אריה אברהם, שנפטר לבית עולמו לאחר מחלה קשה ומייסרת ממנה סבל במשך שנה. 

לעזרה לאלמנה וחמישה יתומים הקליקו כאן>>>

ימים אחדים לפני שנפטר עוד הספיק הרב אברהם זצ"ל להשתתף בחתונתה של בתו הראשונה. הוא כבר היה בלי כוחות, הרופאים העריכו שנותרו לו שעות לחיות, והיה חשש גדול שישיב נשמתו ליוצרה עוד לפני שיזכה לראות את בתו מתחתנת. 

הוא הובא לחתונה באמבולנס, עם ציוד רפואי מלא, ישב על כסא הגלגלים והביט בעיניים דומעות מהתרגשות ומשמחה, בבתו הכלה כשהיא צועדת אל חופתה. מיד לאח רהחופה, כשכל הקהל מברך אותו בברכת מזל טוב, ושמח בשמחתו, הושב רבי אריה אל בית החולים בו שהה בשבועות האחרונים לחייו, כשחיוך של סיפוק על פניו. הוא זכה לראות את בתו מתחתנת. לפחות בת אחת! 

ימים לאחר מכן נפטר לבית עולמו, והמשפחה כולה החליפה את בגדי השמחה לבגדי אבל. רק הכלה לא הצטרפה אליהם. בכזה מקרה, על פי ההלכה, עליה לסיים את שבעת ימי המשתה והשמחה של ה'שבע ברכות', ורק לאחר מכן להצטרף לשאר בני המשפחה ולשבת שבעה. 

מחר צפויה המשפחה לקום מה'שבעה' בעז"ה, ואלו הכלה שהחלה את ה'שבעה' יומיים אחריהם, תמשיך את ה'שבעה' ותקום רק ביום רביעי בבוקר. 

הרב אריה אברהם, בן 57 בפטירתו, היה בעשור האחרון אברך כולל השוקד על תלמודו יומם ולילה. קודם לכן עבד בעבודה משרדית, ולפני כעשור החליט לנטוש הכל ולהקדיש את כל עתותיו לתורה, ואכן עלה והתעלה במעלות התורה עד שהפך לתלמיד חכם משכמו ומעלה. במשך שנים ארוכות הסתדרו בני המשפחה עם מלגת הלימודים שלו ולא היו זקוקים ליותר מזה, אבל כשיוקר המחיה הוסיף להתייקר, יצאה רעייתו, הגב' נאוה תחי', לעבוד במזכירות, לפני כשנה וחצי. 

בשנה האחרונה חלה ר' אריה במחלה הממארת. מהלך המחלה היה אגרסיבי מאוד ובתוך זמן קצר הוא כבר לא היה מסוגל לתפקד. בחודש האחרון לחייו כבר אושפז בבית חולים סיעודי לחולים הנוטים למות, ואף שגופו הלך וקמל, הוא היה בהכרה מלאה ובצלילות מוחלטת. 

"המשפחה מפורקת מבחינה רגשית. החוויה המזעזעת של פטירת האב לאחר המחלה הקשה כשהוא לכל אורך הדרך היה ער למצבו וידע שבקרוב יובא לקבורה,  קרעה את בני המשפחה מבפנים", מספרים ידידי המשפחה. "ההכנות לחתונה ושמחת החתונה בצל הדאגה הנוראה לשלומו של האב שכבר ידעו שהוא עלול להסתלק מהעולם בכל רגע נתון, הוליכו את המשפחה ברכבת הרים רגשית שטלטלה את עולמם הפנימי באופן קשה במיוחד".
 
בבית נותרו חמישה יתומים נוספים שטרם זכו לבוא בברית הנישואין. שלושה מתוכם, שתי בנות ובן אחד, כבר בגיל השידוכים, ושני בנים נוספים לומדים בישיבה, כשהצעיר מביניהם בן 15 בלבד. 
"המשפחה זקוקה לעזרה וסיוע", הם אומרים. "יש צורך בהשלמת כיסוי ההוצאות של חתונת הבת שזה עתה התחתנה, וכן להקים קרן של עזרה וסיוע לאלמנה ולחמשת היתומים, שיוכלו להתקיים בכבוד לאחר פטירתו של האב האהוב, ולהתחתן בכבוד, בקרוב ממש, לאחר שימצאו את הזיווגים ההגונים להם בעזרת ה'. 

זהו סיפור של משפחה שנקלעה לטרגדיה נוראה, ואין לה על מי להישען אלא על אבינו שבשמים ועל בניו רחומיו שדואגים זה לזה, אוהבים זה את זה ומסייעים לזה לזה בעת הצורך".

לעזרה לאלמנה וחמישה יתומים הקליקו כאן>>>
 

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד