כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"סיכון ביטחוני"

עתירה לבג"ץ: להורות על הריסת מבנה פלסטיני שנבנה על אדמות מדינה

עתירה לבג"ץ: השתלטות ובנייה פלסטינית בהיקף של עשרות דונמים על אדמות מדינה בגוש עציון: "גרירת הרגלים של המנהל האזרחי מהווה סיכון ביטחוני חמור לכלל אזרחי ישראל"

עתירה לבג"ץ: להורות על הריסת מבנה פלסטיני שנבנה על אדמות מדינה
המבנה צילום: תנועת רגבים

תנועת רגבים עתרה היום (חמישי) לבג"ץ בדרישה להורות למנהל האזרחי להרוס מבנה פלסטיני לא חוקי הנמצא בסמוך למחסום הל"ה בגוש עציון. מדובר על כ-26 דונם בהם מתבצעות בשנים האחרונות פלישות מסוכנות הכוללת פעולות חקלאיות, הכשרות שטחים ועבודות בנייה ופיתוח על אדמות מדינה.

כבר לפני למעלה משנה פנו ברגבים למנהל האזרחי בפנייה לנקיטת הליכי פיקוח ואכיפה כנגד הפלישה ונקיטת הליכים פליליים כנגד העבריינים אך לא זכו למענה. פנייה נוספת זכתה למענה לקוני "במידת הצורך ינקטו הליכים". פניות נוספות שוב ושוב לא נענו או נענו בתשובות דומות.

בפנייתם הדחופה לבג"ץ הזכירו ברגבים את התחקיר שערכו על כיבוש קו התפר בו נמצא כי ישנם כ17,000 מבנים בלתי חוקיים הסמוכים מרחק קילומטר אחד בלבד מהגדר. תחקיר שאף הגיע לדיון מיוחד בוועדת חוץ וביטחון בכנסת:

"לאור התנהלות מדינת ישראל במרחב התפר מול רצועת עזה – ביצעה העותרת מחקר באשר לפעילות השתלטות על שטחים בסמוך לגדר ההפרדה במרחב יו"ש. מדינת ישראל, בשל היעדר אכיפה נאותה, מאבדת את האחריזה במרחב התפר ומאפשרת לרש"פ לקבוע עובדות בשטח תוך בניה צמודת גדר והשתלטות על שטחים נרחבים."כתבו הוסיפו: "מדובר בסוגיה בטחונית מטרידה ביותר, ואין ספק כי המקרה המובא בעתירה זו, הנמצא בסמוך לתפר במרחב מחסום הל"ה – הוא בדיוק אחד המאפיינים של היעדר המשילות במרחב יו"ש, גם במקומות בהם המשילות חיונית לשמירה על מדינת ישראל ואזרחיה."

מאיר דויטש מנכ"ל רגבים מסר: "לא ניתן להמשיך יותר לעצום עיניים. רק מי שנמצא בשטח ורואה את הריקבון הולך וגדל כמעט באין מפריע, רק מי שרואה את הקירבה האדירה לישובים ישראלים - מבין את המצב לאשורו. גרירת הרגלים של המנהל האזרחי מההשלטות העוינות על אדמות המדינה מהווה סיכון ביטחוני חמור לכלל אזרחי ישראל."

ראש מועצת גוש עציון ירון רוזנטל הגיב: "מדובר על עתודות קרקע חיוניות להתפתחות גוש עציון מערבה וחיבורו לשפלת יהודה. מתוכנים לקום אזורי תעשייה במקום שיהוו מנוף צמיחה אדיר לגוש עציון. חייבים לגדוע את ההשתלטות הערבית הבלתי חוקית על אדמות הלאום שלנו"

עתירה לבגץ בנייה בלתי חוקית תנועת רגבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד