כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
תרחיש מדאיג

הערכות אמריקאיות: רוב החטופים בעזה אינם בין החיים

לאחר שחמאס אמר כי אין בידו רשימה של 40 חטופים חיים, הערכות בארה"ב מצביעות על כך שרובם אינם בחיים

הערכות אמריקאיות: רוב החטופים בעזה אינם בין החיים
מחבלי חמאס בכלא צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לאחר שחמאס הודיע כי אינו בטוח אם יש בידו להביא 40 חטופים אזרחים ישראלים כחלק מעסקה, עולה חשש כבד לגורלם של חטופים נוספים בעזה והערכות אמריקאיות מדברות על כך שרובם אינם בחיים. כך על פי גורמים המכירים את המשא ומתן ושוחחו עם ה'וול סטריט ג'ורנל'.

על פי ההסכם, 40 חטופים, נשים, צעירים, גברים קשישים ובעלי בריאות רופפת, ישוחררו במסגרת במסגרת הפסקת אש בת שישה שבועות במלחמה בעזה. בתמורה, ישראל תשחרר מאות מחבלים פלסטינים.

אך חמאס לא הצליח לאשר שיש מספיק חטופים אזרחיים כדי לממש את העסקה בשלב הראשוני, מה שסיבך את השיחות לקראת הפסקת אש.

גורם רשמי בחמאס אמר לעיתון כי הארגון לא מתחייב לשחרר 40 חטופים חיים, אך יכול להתחייב ל-40 בסך הכל - מה שמעלה חשש לגבי מצבם של חטופים רבים.

גורמים ישראלים ואמריקאים מעריכים שמספר ההרוגים בקרב החטופים עשוי להיות גבוה בהרבה ממה שפורסם. על פי הדיווחים האחרונים, ישנם 34 הרוגים מתוך 133 חטופים, אך כאמור המספר עלול להיות גבוה יותר.

גורמים רשמיים אמריקאים וישראלים מאמינים שחלק מהחטופים הנותרים מוחזקים על ידי חמאס ומשמשים כמגנים אנושיים סביב הנהגת הקבוצה, שלדעת גורמים ישראלים מסתתרת במנהרות בדרום עזה.

כמה הערכות אמריקאיות מצביעות על כך שרוב החטופים כבר מתים, כך אמרו גורמים אמריקאים שמכירים את המודיעין. עם זאת, הם הדגישו כי הידע של ארה"ב על החטופים מוגבלת. חלקם ככל הנראה נהרגו במהלך תקיפות ישראליות בעזה, אחרים מתו מבעיות בריאות, כולל פציעות שנגרמו במהלך החטיפה.

בפברואר האחרון, בכירים ישראלים ואמריקאים אמרו שלפחות 50 נהרגו, וכ-80 נותרו בחיים. רוב ההרוגים מתו כתוצאה מפציעות שנגרמו להם במהלך הפיגועים ב-7 באוקטובר. אחרים כבר היו מתים כאשר מחבלים חטפו את גופותיהם לעזה, וחלקם נהרגו על ידי חמאס בשבי.

אחד הפתרונות יהיה לשחרר חיילים במקום אזרחים, אך חמאס לא שש לעשות זאת מכיוון שהוא דורש מחיר גבוה בהרבה עבור החיילים, כולל שחרור מחבלים פלסטינים המרצים עונשים ארוכים.

 
חטופים מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד