כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בגלל החושך

פניה לאיחוד האירופי: "אשרו לנו יממה בת 26 שעות"

האזור הארקטי של נורבגיה מבקש מנציבות האיחוד האירופי 26 שעות ביום. ראש העיר של טרומסה פנתה בנושא לאיחוד האירופי: "התושבים, שלא רואים אור יום במשך חודשים, יקבלו הזדמנות ליותר זמן משפחתי"

פניה לאיחוד האירופי: "אשרו לנו יממה בת 26 שעות"
אילוסטרציה צילום: unsplash

האזור הצפוני ביותר של נורבגיה ביקש מהנציבות האירופית להעניק לו אישור להקים אזור זמן עם ימים של 26 שעות.

התוכנית שמקדמת ראש עיר מקומית בחוג הארקטי ליד הגבול הרוסי, נועדה להגביר את הערכים המקומיים, להגדיל זמן עם משפחה ולהביא תושבים חדשים לאזור. 

במכתבו לנציבות האירופית - שאישרה כי קיבלה את הבקשה - מבקשת ראש העיר מהאיחוד האירופי להורות לרשויות הנורבגיות לאשר יצירת אזור זמן עם ימים של 26 שעות במקום ימים של 24 שעות.

כיצד יפעלו אזורי הזמן החדשים בפועל? ואדסו פדרסן, ראש עיריית ואדסו שכתבה את המכתב לא בטוחה. ההגירה השלילית בעיר בעיקר בשל התנאים הקשים בחורף, במהלכו שורר בעיר חושך מוחלט במשך כחודשיים.

"לא חשבנו הרבה על זה", אמרה. "השעון יעבור מ-12 ל-13 ואנחנו צריכים לראות איך זה ילך. אני לא חושבת שהם יגידו כן, לא חשבנו על כל הפרטים".

לדברי פדרסן, האזור נאבק להביא תושבים חדשים. אבל ראש העיר מקווה שזה ישתנה על ידי הצגת הערכים הייחודיים של האזור.

"באמצעות פרויקט 'MOREtime' שלנו, אנו שואפים לקדם את דרך החיים הייחודית הזו, להציע לאנשים הזדמנות להנות יותר מזמן איכות בפעילויות כגון דיג, ציד, לימוד שפות חדשות, או פשוט להיות עם אנשים אהובים" כתבה ואדסו במכתב.

"מה הדבר הטוב בלגור כאן? זה הזמן", אמרה ל'פוליטיקו'.

"אנחנו לא רצים אחרי האוטובוסים או אחרי הרכבות או צריכים הרבה זמן כדי לנסוע לעבודה", הוסיפה. "אנחנו מאוד מרוצים מהחיים בחלק בנורבגיה שבו יש לנו יותר זמן להיות עם החברים שלנו, עם המשפחה שלנו וביחד".

"אנחנו אוהבים את אורח החיים שלנו ואנחנו חושבים שזה יכול להיות מאוד מרגש, במיוחד עבור משפחות עם ילדים קטנים", אמרה ראש העיר. "אני חושבת שזה חיי יומיום רגועים וטובים יותר מאשר למשל בעיר גדולה".

האם זה באמת יכול לקרות?

נורבגיה אינה חברה באיחוד האירופי, אך המדינה היא חלק מהאזור הכלכלי האירופי (EEA). האיחוד האירופי מסדיר את שעון הקיץ, אך האם יש לאיחוד סמכות ליצירת אזורי זמן נפרדים היא שאלה אחרת.

לדברי גורם בנציבות, אזורי זמן הם עניין של המדינות עצמן, ולכן לא סביר שהאיחוד האירופי יוכל להיעתר לבקשת האזור.

נורווגיה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד