כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

למרות הביקוש הרב: מספר מקומות מצומצם לכיתת ההמשך של 'תפארת'

בוגרות סמינרים מתדפקות על שערי 'תפארת' במטרה להרוויח שנת לימודים נוספת, בכתה י"ג, המהווה השלמה ללימודי התיכון הסמינרים, ומעניקה חממת הגנה לכל בת | מקומות אחרונים נותרו במסגרת כתה י"ג לשנת הלימודים הבעל"ט

למרות הביקוש הרב: מספר מקומות מצומצם לכיתת ההמשך של 'תפארת'
ארגון חסד נעורים צילום: יח"צ

'תפארת', מסגרת ייחודית לבנות כיתה י"ג - כיתת ההמשך שמיועדת לבוגרות כיתות י"ב מכל מוסדות בית יעקב השונים, בירושלים ומחוצה לה, זוכה להצלחה מסחררת. כבר השנה מברכים ההורים והצוותות הרוחניים על הענקת החממה הרוחנית לבנות בית יעקב על כיתת ההמשך שמאפשרת הישארות של שנה נוספת - וקריטית מאוד בבגרותן ובשלותן של הבנות - במסגרת בית יעקב שמורה ומעצימה.

מתוך חשיבה על עתידן של הבנות והמשך הענקת הליווי הצמוד של נשות החינוך לשנה נוספת, מנהלות רבות של סמינרים בירושלים ציינו כי כתת ההמשך של 'תפארת' אכן מעניקה לבנות חממה רוחנית המשמרת את כל מה שקנו בשנות לימודן בסמינר, לפני שייצאו אל החיים עצמם.

למותר לציין כי בכיתה זו, זוכות הבנות ללימודי מקצוע שיאפשרו להן לפרנס בעתיד את ביתן בכבוד. כך למשל, סדר היום מורכב לצד שיעורי היהדות ובניין הרוחני, עם לימודי מזכירות רפואית - כולל תעודה ממשרד החינוך; קורס היכרות עם עולם הביטוח; קורס איפור, ובמקביל, פעם בשבוע לבחירת הבנות, מתקיים קורס בקמפוס הקולינרי שבו משתלמות הבנות בבישול ובניהול המטבח. קורס מקביל למגמת הבסיס של לימודי המזכירות, מאפשר למעוניינות בכך ללמוד במגמת מולטימדיה ועיצוב אתרים.

קמפוס 'תפארת' ממוקם בירושלים בכניסה לעיר כדי לאפשר לבנות שמחוץ לירושלים להשתלב בכיתת הלימודים בקלות ומבלי להיטלטל בדרכים.

הבנות זוכות כאמור למעטפת הרוחנית של כלל המוסדות מיסודה של עמותת 'חסד נעורים', במסגרתה, מתקיימים שיעורים והרצאות מפי רבנים ומרצים קבועים ואורחים, פעילות חברתית ענפה, הכנה להקמת הבית היהודי על אדני התורה והיראה, חינוך הילדים, הכנה לנישואין ולימוד מעמיק של הלכות יסודיות.

כל זאת, תוך דגש רב על התאמה רגשית וליווי של מטפלת רגשית לאורך כל תקופת הלימודים. כמו כן מוענק מענה רגשי משתי עובדות סוציאליות המשולבות בצוות בית הספר הנותנות אוזן קשבת לבנות הנעורים בשלבים החשובים בחייהן. הצוות הרגשי של בית הספר מעניק מענה לכל אורך ימי השבוע, ואנשי חינוך רבים שהתוודעו לכך, ממליצים להורים על כתת ההמשך של 'תפארת', כמענה הולם לשנת הביניים המעצימה והחשובה המבדילה בין סיום הלימודים בסמינר לבין היציאה בפועל אל החיים בגיל צעיר מדי.

תפארת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד